Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALÖ306 | Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi-II | 927001 | 3 | 6 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
8 | Rehberli Problem Çözümü | 14 | 5 | 70 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | W. Borchert - "Das Brot" isimli öyküyü okuma, anlama ve yorumlama | |||
2 | Hans Bender - "In der Gondel" isimli öyküyü okuma, anlama ve yorumlama | |||
3 | İlse Aichinger - "Das Fenstertheater" isimli öyküyü okuma, anlama ve yorumlama | |||
4 | W. Borchert- "Die Küchenuhr" isimli öyküyü okuma, anlama ve yorumlama | |||
5 | Heinrich Böll "Anekdote zur Senkung der Arbeitsmoral" | |||
6 | W. Borchert - "Nachts schlafen die Ratten doch" isimli öykünün anlaşılması ve yorumlanması | |||
7 | H. Bender "Der Automat". | |||
8 | Klaus Boenhoffer" Aus dem Abschiedsbrief an seine Kinder" | |||
9 | W. Borchert - "An diesem Diensttag" isimli öyküyü okuma, anlama ve yorumlama | |||
10 | ARASINAV | |||
11 | H.Böll "An der Brücke" | |||
12 | Hans Bender "Mary Long" | |||
13 | H.Bender "Die Wölfe kommen zurück" | |||
14 | W. Schnurre" Die Brötchenwette" |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1355023 | Çeşitli edebi metinleri okuyup anlar ve yorumlayabilir. |
2 | 1423072 | 20. yy. Alman Edebiyatına ait metinleri ve yazarları tanır. |
3 | 1387913 | Edebi metinleri dil, üslup ve söz sanatları açısından değerlendirir ve yorumlar. |
4 | 1384072 | Edebi metin tahlil ve analizi yapar. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79746 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanımak |
2 | 79747 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
3 | 79748 | Hedef dili, dilbilim alanlarını, dil öğretim kuram ve yaklaşımlarını tanımak |
4 | 79749 | Hedef dilin kültürünü ve edebiyatını tanımak |
5 | 79750 | Çağdaş dil öğrenme kuram, yaklaşım ve uygulamalarını göz önüne alarak, Almanca öğretimine uygun planlama yapabilmek |
6 | 79751 | Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek |
7 | 79752 | Farklı öğrenme stratejileri kapsamında öğrenenlere kendi kendine öğrenme yollarını keşfettirebilmek |
8 | 79753 | Dil öğretim sürecine uygun düzenlenmiş araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek ve kullanmak |
9 | 79754 | Dil öğreniminin niteliğini artırmak için bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayara yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek |
10 | 79755 | Sesbilimi, sözcük, biçimbilgisi, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin yabancı dilde temel dil becerilerini ve iletişim yeterliliklerini geliştirmek için kullanabilmek |
11 | 79756 | Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek, sonuçları değerlendirip uygulamalarına yansıtabilmek |
12 | 79757 | Almancayı doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek |
13 | 79758 | Dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek |
14 | 79759 | Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilmek, bu konudaki gelişmeleri takip edebilmek ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
15 | 79760 | Almanca iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için öğrencilere anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek |