Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTÖ201 Programlama Dilleri-I 927001 2 3 7

Dersin Amacı

Bilgisayar programlama mantığını kavrayıp küçük programlar yapabilme yeteneğini geliştirmek

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Programlama dillerinde temel kavramlar, Görsel programlama dilleri, Temel robotik programlama

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 15 15
2 Final Sınavı 1 30 30
5 Derse Katılım 14 3 42
7 Laboratuvar 12 2 24
8 Rehberli Problem Çözümü 13 4 52
54 Ev Ödevi 6 4 24

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Programlamayı öğrenme gerekçeleri. Öğrencilerin programlamayı öğrenirken karşılaştıkları zorluklar. Programlamayı öğrenirken seçilmesi gereken dilin özellikleri. Yorumlamalı ve derlemeli diller arasındaki farklar. Neden Python?
2 Programlamaya giriş. Python yorumlayıcısı. Python yorumlayıcısının hesap makinesi olarak kullanılması. Neden farklı veri tipleri. Sayı, cümle ve yüzen sayı (ondalıklı sayı) veritipleri. Bu veritipleri arasında dönüşüm. Değişkenler, değişkenlere değer atamaları. Anahtar kelimeler.
3 İşlevler. İşlev parametreleri. İşlev çağırımları ve argümanlar. İşlevlerden dönen değerler. Standart girdiden değer okuma.
4 Program akışı. print işlevinin çeşitli argümanlar ile kullanımı.
5 while döngüsü. Liste veritipi. Listelerin özellikleri.
6 for iterasyonu. while-for arasında dönüşüm. for iterasyonun çeşitli uygulamalarda kullanımı.
7 İç içe listeler. Tablolar.
8 Cümle veritipi. Cümlelerin özellikleri. Cümleleri ayırma ve birleştirme. Cümlelerden listelere dönüşüm yapma. Bir cümleden anlamlı veriler elde etme.
9 Sözlükler. Anahtar-Değer ikilisi. Listelerden sözlüklere, sözlüklerden listelere dönüşüm. Bir cümleden anlamlı veriler elde ederek bunu sözlüklere atama. Sözlüklerin menülerde kullanımı.
10 Arasınav
11 Dosya veripi. Dosyadan okuma. Dosyaya yazma. Dosyayı okuyarak anlamlı veriler elde etme. Bu verileri sözlük ya da cümlelere atama. Eldeki veriyi anlamlı bir şekilde dosyaya yazma.
12 Sınıflar. Sınıfların tanımlanması ve kullanılması. Genel değişkenler ve sınıflardaki değişkenler. Miras alma. İşleç yüklemesi.
13 Hatalar. Hatalarla başetme. SQL komutları. Sql'den veri alma ve Sql'e veri yazma.
14 CGI ile web programcılığı. Form değerlerini alma ve bunları Sql'e kaydetme. Sql'deki verileri web ortamında sunma.

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1130854 Basit CGI prograları yazabilir
2 1137390 Program içerisinden SQL kullanır
3 1126682 Bir bilgisayarda çalışan program hakkında genel bilgilere sahip olur.
4 1206072 Bilgisayarda basit programlar yaparak bunları kullanabilme becerisine sahip olur.
5 1158169 Öğrenci programlama mantığını kazanır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.