Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT301 Sınıf Yönetimi 927001 3 5 4

Dersin Amacı

Öğrenme ve öğretme sürecinde sınıf yönetiminin önemini fark edebilme, başarılı bir öğrenme ve öğretme süreci için uygun sınıf ortamı yaratmaya yönelik bilgi, beceri ve tutumu geliştirebilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Aslan

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Argon, T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (Ed.) (2018). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Bakioğlu, A.(2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Balay, R.(2012). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Başar, H. (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Erçetin, Ş. ve M. Ç. Özdemir (Ed.) .(2004).Sınıf yönetimi. Ankara: Asil Yayınevi. Humphreys, T.(1999). Disiplin Nedir? Ne Değildir? İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Karip, E. (Ed.) (2017). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Kıran, H. (Ed.) (2016). Etkili Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, Z. (Ed.) (2016). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Küçükahmet, L . (Ed.) (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Şişman, M. ve S.Turan (Ed.) .(2018). Sınıf yönetimi. Ankara: Öğreti PegemA Yayıncılık. Türnüklü, A. (2006). Sınıf ve Okul Disiplinine Çağdaş Bir Yaklaşım: Onarıcı Disiplin. Ankara: Ekinoks

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Sınıf Yönetiminin Temelleri Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller Sınıf Kuralları Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi Sınıfta İletişim Sınıfta Motivasyon Süreci Sınıfta Öğretimin Yönetimi Sınıfta İstenmeyen Davranışların Kaynakları Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Rolleri Sınıfta Düzen, Demokrasi ve Adalet Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi Sınıfta Zaman Yönetimi Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 27
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sınıf Yönetimi İle İlgili Kavramlar Ve Olgular Aktif Öğretim Yöntemleri 1- SINIF YÖNETIMI KAVRAMLARI.docx
2 Okul Ve Sınıf Yönetimi İlişkileri Aktif Öğretim Yöntemleri 2- OKUL VE SINIF YÖN. ILISKII.docx
3 Sınıf Yönetim Modelleri Aktif Öğretim Yöntemleri 3- SINIF YÖNETIMI MODELLER.docx
4 Sınıf Yönetimine Etki Eden Değişkenler Aktif Öğretim Yöntemleri 4- SINIF YÖNETIMINE ETKI EDEN DEGISKEN.docx
5 Sınıf Ortamının Fiziksel Düzeni Aktif Öğretim Yöntemleri 5- SINIF ORTAMI FIZIKSEL.docx
6 Eğitim Programı Ve Plan Etkinlikleri Aktif Öğretim Yöntemleri 6-EGITIM PLAN ETKINLIK.docx
7 Sınıfta Disiplin Oluşturma Ve Uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri 7-DISIPLIN.docx
8 Sınıfta Kural Oluşturma Ve Kural Geliştirme Aktif Öğretim Yöntemleri 8-SINIFTA KURAL OLUSTURMA .docx
9 Zaman Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri 9- ZAMAN YONETIMI.docx
10 Ara Sınav Aktif Öğretim Yöntemleri
11 Sınıf Yönetiminde İletişim Aktif Öğretim Yöntemleri 10- SINIF YON-ILETISIM.docx
12 Sınıfta Öğrenci Güdülenmesi (Motivasyon) Aktif Öğretim Yöntemleri 11- MOTIVASYON.docx
13 Öğrenci Davranışları Aktif Öğretim Yöntemleri 12- OGRENCI DAVRANIS.docx
14 Farklı Büyüklükteki Sınıflar Ve Öğrenme Gruplarının Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri 13- FARKLI BÜYÜKLÜKTEKI SINIFLAR.docx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1298461 Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir
2 1298462 Etkili iletişim becerilerini sergileyebilir
3 1298459 İstenmeyen davranışlara karşı alınacak tedbirleri bilir
4 1298460 Sınıfta uygun öğrenme ortamı oluşturabilir
5 1298463 Sınıfta zamanını etkili şekilde yönetebilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 2 3 1 2 4 3 2 3 3
2 3 3 3 3 3 3 3 3 3
3 4 3 4 4 4 3 4 3 2
4 3 4 3 4 4 4 3 4 3
5 4 5 4 3 3 2 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek