Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTÖ302 Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi 927001 3 6 5

Dersin Amacı

Çoklu ortam öğeleri oluşturma ve düzenleme becerilerinin kazanılması. Çoklu ortam öğelerinin paketlenmesi. Çoklu ortam öğelerinin değerlendirilmesi

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör. Muhammed KARA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

O. Özgür Dursun, H. Ferhan Odabaşı (2011) Çoklu Ortam Tasarımı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
5 Derse Katılım 14 10 1
54 Ev Ödevi 6 90 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
5 Derse Katılım 14 4 56
31 Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 6 4 24
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
54 Ev Ödevi 6 5 30

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 PC ortamında yazarlık kavramı hafta1.ppt
2 PC ortamında resim öğeleri hafta2.ppt
3 Resim öğelerinin düzenlenmesi hft3.pdf
şubat28hft3.rar
hafta3.ppt
4 PC ortamında ses kavramı hafta4.ppt
5 Ses öğelerinin düzenlenmesi hafta5-6.ppt
hesmak8mart.rar
HESAP MAKİNESİ KODLARI.pdf
6 PC ortamında video kavramı hafta5-6.ppt
7 Video öğelerinin düzenlenmesi hafta7.ppt
8 Çoklu ortam nesnelerinin birleştirilmesi hafta8-9.ppt
9 Çoklu ortam nesnelerinin birleştirilmesi Ara sınav haftası
10 Kullanıcı etkileşimi kavramı ve navigasyon öğeleri hafta10-11.ppt
11 Ekran tasarım ilkeleri hafta10-11.ppt
12 Gerçek zamanlı önişleme (Lineer editing) hafta12-13-14.ppt
13 Çoklu ortam nesnelerinin paketlenmesi hafta12-13-14.ppt
14 Çoklu ortam nesnelerinin değerlendirilmesi hafta12-13-14.ppt
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
59055 1175937 PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerini tanıyacak,
59056 1176692 ders yazılımı hazırlama aşamalarını anlatacak,
59057 1182064 ekran tasarım ilkelerini anlatacak,
59058 1171206 ses, film ve resim düzenleme uygulamalarını kullanacak,
59059 1172978 yazılımlara çokluortam öğelerini ekleyecek,
59079 1174460 çoklu ortam öğelerini paketleyecek,
59081 1150466 çoklu ortam öğelerini hazırlayacak,

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
59055 5 5 2 5 5 5 3 2
59056 5 5 2 5 5 5 3 2
59057 5 5 2 5 5 5 3 2
59058 5 5 2 5 5 5 3 2
59059 5 5 2 5 5 5 3 2
59079 5 5 2 5 5 5 3 2
59081 5 5 2 5 5 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek