Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTÖ401 Proje Geliştirme ve Yönetimi-I 927001 4 7 5

Dersin Amacı

Proje planlama, organize etme ve kontrol etme ilkelerini bilmek. Kaynakları araştırma yöntemlerini öğrenmek. Alanla ilgili proje önermek. Proje planlama için güncel yazılımları kullanmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç.Dr. Ufuk Çoruh, Yrd. Doç.Dr. Emine Şendurur, Yrd.Doç.Dr. Polat Şendurur

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tekindağ, F. C. (2005). Proje döngüsü yönetimi mantıksal çerçeve yaklaşımı. Ankara: STGP . Chatfield, C., Johnson, T. (2004). Adım adım Microsoft Office Project 2003. Ankara: Arkadaş Yayınları

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış) , planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, örnek projelerin proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 50 1
22 Proje Hazırlama 2 50 1
2 Final Sınavı 1 20 1
41 Proje Sunma 2 80 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 5 5
2 Final Sınavı 1 7 7
5 Derse Katılım 14 2 28
7 Laboratuvar 14 2 28
20 Rapor Hazırlama 4 3 12
22 Proje Hazırlama 2 10 20
23 Proje Sunma 2 4 8
25 Proje Tasarımı /Yönetimi 2 8 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı Tartışma
2 Proje, proje geliştirmede ve uygulamada genel prensipler, proje döngüsü yönetimi İşbrilikli öğrenme
3 Analiz çalışması: Sorun analizi, Hedef analizi Problem çözme
4 Analiz çalışması: Paydaş analizi Problem çözme
5 Planlama çalışması İşbirlikli öğrenme
6 Faliyet planı ve bütçe hazırlama Problem çözme
7 Faliyet planı ve bütçe hazırlama Problem çözme
8 MS-Project programının tanıtılması. Gösterip yaptırma
9 Ara sınav
10 MS-Project: Görevler, kaynaklar, biçimlendirme, izleme Tartışma
11 Proje öndeğerlendirme, proje önerisi ve finansman Tartışma
12 Öğrenciler tarafından bir proje planlanması, planlanan projenin yönetim aşamalarının oluşturulması Proje
13 Öğrenciler tarafından bir proje planlanması, planlanan projenin yönetim aşamalarının oluşturulması Proje
14 Proje ve proje yönetiminin değerlendirilmesi ve değerlendirmeme aşamaları Tartışma

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
56755 1170698 proje yönetme kavramını, tekniklerini, araçlarını ve işlemlerini açıklayabilir.
56756 1153332 projeleri planlar, organize eder ve kontrol edebilir.
56757 1170428 kaynakları araştırabilir.
56758 1168427 proje yönetim aşamalarını MS Project programında uygulayabilir.
56759 1169877 proje ve proje yönetim sürecini raporlaştırmayı öğrenebilir.
56760 1154779 proje ve proje yönetimini nasıl değerlendireceğini öğrenebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.