Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT404 Rehberlik 927001 4 8 5

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör. Mehmet Bünyami ÖZMEN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

YOK

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1)TAN HASAN,PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK,MEB YAYINLARI,1995 İSTANBUL 2)EDİTÖR ERSİN UZMAN,PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK,LİSANS YAYINCILIK,2005 3)EDİTÖR MEHMET GÜVEN,PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK,ANI YAYINCILIK, 2010 ANKARA 4)YEŞİLYAPRAK BİNNUR,EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ,Nobel Yayınları,2004 ANKARA 5)EDİTÖR YILDIZ KUZGUN, İLKÖĞRETİMDE REHBERLİK,Nobel Yayınları,1999 ANKARA

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Dersin İçeriği: Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 3 42
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 27
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar Aktif öğretim yöntemleri
2 Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri Aktif öğretim yöntemleri
3 Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları. Aktif öğretim yöntemleri
4 Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme. Aktif öğretim yöntemleri
5 Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci. Aktif öğretim yöntemleri
6 Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar. Aktif öğretim yöntemleri
7 Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri. Aktif öğretim yöntemleri
8 Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri. Aktif öğretim yöntemleri
9 Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar. Aktif öğretim yöntemleri
10 Ara sınav. Aktif öğretim yöntemleri
11 Üstün yetenekli çocuklar - Üstün yetenekli çocukların özellikleri - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve eğitimi Öğrenme güçlükleri. Aktif öğretim yöntemleri
12 Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati. Aktif öğretim yöntemleri
13 Rehberlikte örgüt ve personel. Aktif öğretim yöntemleri
14 Okul rehberlik programlarının geliştirilmesi . Aktif öğretim yöntemleri

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1248264 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabileceklerdir
2 1248265 Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklardır
3 1248266 Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
4 1248267 Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebileceklerdir.
5 1248268 Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 3 5 5 5 5 5 5
2 5 4 4 5 4 4 3 4 3
3 5 4 4 4 3 4 3 4 4
4 5 5 4 4 4 4 4 4 4
5 4 3 3 4 3 3 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek