Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT402 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi 927001 4 8 4

Dersin Amacı

Türk Eğitim Sisteminin amaç ve yapısını, belli başlı eğitim kuram ve süreçlerini tanıyabilme. Bu süreçte bir örgüt olarak okulun yönetim ve işleyişini kavrayabilme. Belli bazı uygulamalar yapabilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. İbrahim Gül

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.İ. E. Başaran, Türkiye Eğitim Sistemi, Yargıcı matbaası, Ankara 1996. 2.İ. E. Başaran, Yönetimde İnsan İlişkileri, Gül Yayınevi, Ankara 1998. 3.İ. Taşdemir-M. Şişman, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, PegemA yayıncılık, Ankara 2008. 4.Ada, Sefer ve Baysal, Z. Nurdan, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları ANKARA 2010 5 İ. Gül, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ceylan Ofset, SAMSUN , 2013

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Türk Milli Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeleri, Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemeler, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Örgüt Kuramları, Yönetim Süreçleri, Okul Örgütü ve Yönetimi, Okul Yönetiminde Etkili Liderlik, Okul Yönetiminde Hizmet Alanları, Okul Yönetiminde Öğrenci Hizmetleri, Okul Yönetiminde Eğitim Hizmetleri, Okul Yönetiminde Öğretim Hizmetleri, Okul İşletmesi, Okul çevre ilişkileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 27
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeleri Aktif öğretim yöntemleri Yok TES 1.ppt
2 Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemeler Aktif öğretim yöntemleri TES 2.ppt
3 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı Aktif öğretim yöntemleri TES 3.ppt
4 Örgüt Kuramları Aktif öğretim yöntemleri TES 4.ppt
5 Yönetim Süreçleri Aktif öğretim yöntemleri TES 5.ppt
6 Okul Örgütü ve Yönetimi Aktif öğretim yöntemleri TES 6.ppt
7 Okul Yönetiminde Etkili Liderlik Aktif öğretim yöntemleri TES 7.ppt
8 Okul Yönetiminde Hizmet Alanları Aktif öğretim yöntemleri TES 8.ppt
9 Okul Yönetiminde Öğrenci Hizmetleri Aktif öğretim yöntemleri TES 9.ppt
10 Ara Sınav Aktif öğretim yöntemleri TES 10.ppt
11 Okul Yönetiminde Eğitim Hizmetleri Aktif öğretim yöntemleri TES 11.ppt
12 Okul Yönetminde Öğretim Hizmetleri Aktif öğretim yöntemleri TES 12.ppt
13 Okul İşletmesi Aktif öğretim yöntemleri TES 13.ppt
14 Okul çevre ilişkileri Aktif öğretim yöntemleri TES 14.ppt

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1359532 Türk Milli Eğitim Sisteminin örgüt yapısını açıklar.
2 1354437 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ilkelerini açıklar.
3 1362019 Okulun hizmet alanlarıyla ilgili önemli işleri sayar.
4 1394363 Eğitimle ilgili yasaların ve kanunların belli başlıcalarını sayar.
5 1475056 Okul çevre ilişkilerinin yararlarını söyler

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70980 Fizik, kimya, biyoloji, Astronomi ve jeoloji ile matematik bilgilerini fen bilgisi eğitimine günlük yaşamda kullanmayı sağlayabilecek şekilde uygulama becerisi.
2 70981 Fen bilimleri ile ilgili sorunları tanımlama, çözme ve fen bilgisi eğitimine uygulayabilme becerisi.
3 70982 Fen eğitiminin bilgi kullanımındaki önemini kavrayarak, sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilecek şekilde alternatif düşünebilme becerisi.
4 70983 Fen Bilimleri ile ilgili veri toplama, verileri analiz etme, deney tasarlama ve yapma, sonuçları yorumlama ve tüm bunları eğitim alanına uygulama becerisi.
5 70984 Fen eğitimi için gerekli teknik ve teknolojileri kullanabilme, alanla ilgili materyal geliştirme ve bunları kullanabilme becerisi.
6 70985 Eğitim çalışmalarında alan içi ve disiplinler arası ekip çalışması oluşturma, çalışma ve fen bilgilerini kullanabilme becerisi.
7 70986 Eğitim çalışmalarında bağımsız çalışma, sorumluluk alma, yetki kullanma ve yaratıcılık becerisi.
8 70987 Mesleki ve eğitim alanında sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
9 70988 Standardizasyon ve Kalite konularında yeterli donanıma sahip olma yeterliliklerini kazanırlar.
10 70989 İlköğretim 2. Kademe öğrencilerinin Psikolojik ve pedagojik çerçevede gelişim ve öğrenme özelliklerini bilme becerisi.
11 70990 Fen bilimlerinin gereği olan laboratuarların oluşturulması, laboratuar malzemelerin tanınması ve deneysel olarak kullanılabilmesi becerisi.
12 70991 Küreselleşmeye Paralel olarak Eğitimin Toplumsal yapıyı Özellikle Sağlık Güvenlik ve çevre sorunları açısından etkilediğini bilerek yeterli ve yarışabilir düzeyde bir eğitim verilmesi
13 70992 Yaşam boyu öğrenme,bilimsel bilgiyi ve bilginin doğasını önemseme davranışını kazandırma
14 70993 Bilimsel etik konusunda sorumluluk anlayışı kazandırma
15 70994 Ulusal ve Uluslar arası sorunlar konusunda bilgi sahibi olma, çözüm üretebilme becerisi
16 70995 Sağlıklı yaşam, beslenme ve ilkyardım konularında bilgi sahibi olma ve gerekli önlemleri alarak günlük yaşamda uygulayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 2 1 2 2 2 1 2 1 3 3 2 2 2 1 1 1
2 2 2 2 2 2 2 2 2 1 2 2 1 1 1 1 1
3 2 2 2 2 1 2 2 1 2 2 2 1 2 1 2 1
4 1 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1 1 1 1
5 2 3 2 2 2 2 2 1 2 1 2 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek