Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
FRÖ210 Fransızca Sözcük Bilgisi II 927001 2 4 5

Dersin Amacı

Sözcük türlerlerinin yapısal,biçimsel ve anlamlarından yola çıkarak vokabüler geliştirmek. Sözcük araştırmalrıyla ve metin üzerinden Fransızcadaki türetme yöntemleri üzerinde çalışma Amaç bildiren ,Neden bildiren cümleler üzerinde bilgilenmek Koşul ve varsayım bildiren yapıları incelemek. Karşılaştırma bildiren cümleler ve zaman bildirme biçimlerinin anilizi yapılarak ileride yapılacak metin çalışmalına zemin hazırlamak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Ali YAĞLI

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-Keşoğlu Temel, Fransızca Dil Bilgisi, engin,Ankara ,2006 - Özduman Hasan, Grammaire Explicative du Français, Samsun, 1995. -Ertürk A. Çetin, Fransızca Grammaire, Ankara, 2004 -Günay V. Doğan, Sığırcı İ, Fransızca da Tümce kuruluş biçimleri çev. yön., Seçkin, Ankara -en français 1-2 DIDIER 1970 -Hikmet Karcıoğlu, İleri Fransızca. İzmir. 2007 -Comment Le Dire en Français H. Karcıoğlu. İzmir. 2007. -Evelyne Sirejols - Vocabulaire en dialogues - CLE - 2008 - France -Anne Akyüz ve diğerleri - Exercices vocabulaire en contexte - Hachette - Italie

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Cümle yapıları üzerinde çalışmalar yapmak. Metin çözümlemesini ve yazma becerisini geliştirmek

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 6 6
2 Final Sınavı 1 7 7
5 Derse Katılım 14 3 42
8 Rehberli Problem Çözümü 14 5 70

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 La phrase simple et complexe
2 Proposition principale
3 La langue parlée et sa sructure
4 Proposition subordonnée relative
5 Proposition subordonnée interrogative
6 Les conjonctions de coordination
7 les conjonctions de subordination
8 Compléments de Comparaison
9 Vize
10 Comparatif de nom et de verbe
11 İnterjection
12 La concordance des temps dans la phrase
13 La langue écrite et sa structure
14 Revision

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1131358 Öğrenci Fransızca sözcük bilgisini cümlelerin yapısal ve biçimsel özelliklerini kavrayarak geliştirir.
2 1161246 Sözcük türetme ve anlam yakalama kapasitesi gelişir.
3 1152646 Basit cümleden karmaşık yapıya doğru analiz yapabilme gücü gelişir.
4 1157279 Metin yazma ve çözümlemede bu bağlamda ilerleme kaydeder.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63477 Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2 63478 Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3 63479 Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4 63480 .Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5 63481 Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6 63482 Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7 63483 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8 63484 .Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9 63485 Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10 63486 LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11 63487 .Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12 63488 .Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13 63489 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63490 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63491 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63492 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5 4 5 5 4 5 4 4 4 5 4 4 4 5 5 4
2 5 5 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek