Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT302 Ölçme Değerlendirme 927001 3 6 5

Dersin Amacı

Eğitimde ve öğretimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlayarak bu kavramlarının önemini fark eder, farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerinin nasıl kullanacağını bilir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir ve ölçme değerlendirme amaçlı kullanılacak araçların nasıl geliştirileceğini açıklar, alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini tanır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Selda Örs Özdil

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Doğan, N. (Ed.) (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. 2) Demirtaşlı, R. N. (Ed.) (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Edge Akademi. 3) Atılgan, H. (Ed.). (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıcılık. 4) Başol, G. (2012). Eğitimdre Ölçme ve Değerledndirme. Ankara: Pegem Akademi. 5) Tekin, H. (2003). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayıncılık. 6) Güler, N. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) , eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) , öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri) , ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 3 42
8 Rehberli Problem Çözümü 5 5 25
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
34 Okuma 1 14 14
54 Ev Ödevi 4 5 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 - Ders programının tanıtılması - Giriş: Eğitim süreci ve eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi ÖD ders izlence.docx
Giriş ve Temel kavramlar.ppt
2 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Giriş ve Temel kavramlar.ppt
3 Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Giriş ve Temel kavramlar.ppt
4 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) Hata ve Güvenirlik.pptx
KORELASYON.pptx
5 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) Geçerlik ve Kullanışlılık.pptx
6 Davranışların sınıflandırılması - Testlerin Sınıflandırılması İnsan davranışlarının ve Testlerin sınıflandırılması.pptx
7 Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması - Çoktan seçmeli test, D/Y test, kısa cevaplı test, yazılı sınav, sözlü sınav Geleneksel ölçme araçları.pptx
8 Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması - Çoktan seçmeli test, D/Y test, kısa cevaplı test, yazılı sınav, sözlü sınav Geleneksel ölçme araçları.pptx
9 Ara sınav
10 Tamamlayıcı / alternatif ölçme araçları ve yöntemleri Tamamlayıcı ölçme araçları.pptx
11 Tamamlayıcı / alternatif ölçme araçları ve yöntemleri Tamamlayıcı ölçme araçları.pptx
12 Test geliştirme süreci ve madde istatistikleri Test geliştime ve Madde istatistikleri.pptx
13 Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler - Test istatistikleri İstatistiksel İşlemler Test İstatistikleri.pptx
14 Standart puanlar - Z ve T puanları Ölçme Sonuçlarına Dayalı Olarak Not Verme İstatistiksel İşlemler Test İstatistikleri.pptx
15 Dönem sonu sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1338881 Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır.
2 1338887 Test planını hazırlar.
3 1338882 Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar.
4 1338884 Ölçme tekniklerini (yazılı sınavlar, çoktan seçmeli testler, doğru yanlış testleri, kısa cevap testleri, sözlü sınavlar) bütün özellikleri ile tartışır.
5 1338880 Test geliştirme tekniklerini kullanır.
6 1338877 Öğretimde kullanılan değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir.
7 1338879 Merkezi yığılma ölçülerinin (mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım) hesaplamalarını yapar.
8 1338886 Bir ölçme aracında bulunması gerekli özellikleri (geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık) tartışır.
9 1338878 Ölçmede hata türlerini yorumlar.
10 1338883 Öğrenci ürün dosyası ve performans değerlendirmenin özelliklerini tartışır.
11 1338885 Test analizlerini (güçlük indeksi ve ayırt edicilik gücü) bilir ve test sorularının güçlük indekslerini ve ayırt ediciliklerini hesaplar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63477 Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2 63478 Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3 63479 Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4 63480 .Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5 63481 Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6 63482 Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7 63483 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8 63484 .Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9 63485 Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10 63486 LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11 63487 .Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12 63488 .Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13 63489 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63490 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63491 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63492 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak