Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT403 Sınıf Yönetimi 927001 4 7 4

Dersin Amacı

Öğrenme ve öğretme sürecinde sınıf yönetiminin önemini fark edebilme, başarılı bir öğrenme ve öğretme süreci için uygun sınıf ortamı yaratmaya yönelik bilgi, beceri ve tutumu geliştirebilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Yüksel GÜNDÜZ

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Argon, T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (Ed.) (2018). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Bakioğlu, A.(2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Balay, R.(2012). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Başar, H. (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Erçetin, Ş. ve M. Ç. Özdemir (Ed.) .(2004).Sınıf yönetimi. Ankara: Asil Yayınevi. Humphreys, T.(1999). Disiplin Nedir? Ne Değildir? İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Karip, E. (Ed.) (2017). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Kıran, H. (Ed.) (2016). Etkili Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, Z. (Ed.) (2016). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Küçükahmet, L . (Ed.) (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Şişman, M. ve S.Turan (Ed.) .(2018). Sınıf yönetimi. Ankara: Öğreti PegemA Yayıncılık. Türnüklü, A. (2006). Sınıf ve Okul Disiplinine Çağdaş Bir Yaklaşım: Onarıcı Disiplin. Ankara: Ekinoks

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Sınıf Yönetiminin Temelleri Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller Sınıf Kuralları Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi Sınıfta İletişim Sınıfta Motivasyon Süreci Sınıfta Öğretimin Yönetimi Sınıfta İstenmeyen Davranışların Kaynakları Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Rolleri Sınıfta Düzen, Demokrasi ve Adalet Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi Sınıfta Zaman Yönetimi Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 27
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sınıf Yönetimi İle İlgili Kavramlar Ve Olgular Aktif Öğretim Yöntemleri 1- SINIF YÖNETIMI KAVRAMLARI.docx
2 Okul Ve Sınıf Yönetimi İlişkileri Aktif Öğretim Yöntemleri 2- OKUL VE SINIF YÖN. ILISKII.docx
3 Sınıf Yönetim Modelleri Aktif Öğretim Yöntemleri 3- SINIF YÖNETIMI MODELLER.docx
4 Sınıf Yönetimine Etki Eden Değişkenler Aktif Öğretim Yöntemleri 4- SINIF YÖNETIMINE ETKI EDEN DEGISKEN.docx
5 Sınıf Ortamının Fiziksel Düzeni Aktif Öğretim Yöntemleri 5- SINIF ORTAMI FIZIKSEL.docx
6 Eğitim Programı Ve Plan Etkinlikleri Aktif Öğretim Yöntemleri 6-EGITIM PLAN ETKINLIK.docx
7 Sınıfta Disiplin Oluşturma Ve Uygulama Aktif Öğretim Yöntemleri 7-DISIPLIN.docx
8 Sınıfta Kural Oluşturma Ve Kural Geliştirme Aktif Öğretim Yöntemleri 8-SINIFTA KURAL OLUSTURMA .docx
9 Zaman Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri 9- ZAMAN YONETIMI.docx
10 Ara Sınav Aktif Öğretim Yöntemleri
11 Sınıf Yönetiminde İletişim Aktif Öğretim Yöntemleri 10- SINIF YON-ILETISIM.docx
12 Sınıfta Öğrenci Güdülenmesi (Motivasyon) Aktif Öğretim Yöntemleri 11- MOTIVASYON.docx
13 Öğrenci Davranışları Aktif Öğretim Yöntemleri 12- OGRENCI DAVRANIS.docx
14 Farklı Büyüklükteki Sınıflar Ve Öğrenme Gruplarının Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri 13- FARKLI BÜYÜKLÜKTEKI SINIFLAR.docx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1186498 Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir
2 1192629 Etkili iletişim becerilerini sergileyebilir
3 1176355 İstenmeyen davranışlara karşı alınacak tedbirleri bilir
4 1176854 Sınıfta uygun öğrenme ortamı oluşturabilir
5 1284313 Sınıfta zamanını etkili şekilde yönetebilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63227 Matematikteki temel kavramlarla ilgili yeterli bilgi birikimine sahiptir.
2 63228 Alanı ile ilgili öğretim programları, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 63229 Psikolojik ve pedagojik çerçevede, öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4 63230 İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerine uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
5 63231 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliği değerlendirme bilgisine sahip olur, bilimsel bilginin üretimi ile ilgili süreçleri bilir, uygular ve paylaşır.
6 63232 Alanının tarihsel gelişimini ve dayandığı felsefi temelleri bilir, karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
7 63233 Alanında disiplinler arası ilişkiler kurabilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur ve bu ilişkilendirmeyi alanına uyarlayabilir.
8 63234 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık problemlere bireysel veya grup olarak çözüm önerileri getirebilir.
9 63235 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 63236 Matematik öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini ve öğrencinin gereksinim duyduğu öğrenim materyallerini etkin şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
11 63237 Alanı ile ilgili konularda görüş ve düşüncelerini, doğru ve etkili bir biçimde, yazılı ve sözlü aktarır.
12 63238 Atatürk İlke ve İnkılâpları ışığında çağdaş dünyanın gereksinimlerine ayak uydurarak kendini geliştir; demokrasi ve insan haklarına saygı duyar; milli, ahlaki ve kültürel değerlere sahip olur.
13 63239 Türk Eğitim Sisteminin yapısı, sorunları ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
14 63240 Yaşamboyu öğrenme felsefesini benimser, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler geliştirebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 2 2 4 3 1 2 3 1 2 2 1 2 2 1
2 1 2 3 2 1 1 3 1 3 1 3 2 2 1
3 1 1 3 1 2 2 2 2 2 1 1 2 2 3
4 2 1 2 2 1 2 2 1 4 1 1 2 2 1
5 2 2 2 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek