Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT102 Eğitim Psikolojisi 927001 1 2 5

Dersin Amacı

Eğitim-Psikoloji ilişkisinin, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevlerinin, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlarının, gelişim özelliklerinin(bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörlerin, öğrenme kuramları ve öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımalarının, etkili öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörlerin (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi) öğrenilmesi.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör. Mehmet Bünyami ÖZMEN

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Davranışlarımız, Kurtman Ersanlı, Eser Ofset Matbaacılık, Samsun 2010. 2.Gelişim ve Öğrenme, Kurtman Ersanlı ve ark., 3.Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara 2002. 3.Gelişim ve Öğrenme, Kurtman Ersanlı ve Ersin Uzman (Editör), Lisans Yayıncılık, İstanbul–2005 4.Ben Olmak İstiyorum, Kurtman Ersanlı, 5. Baskı, Eser Ofset Matbaacılık Samsun 2006. 5.Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim), Binnur Yeşilyaprak (Editör), 6. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2010. 6.Gelişim ve Öğrenme, Betül Aydın (Editör), 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2005. 7.Eğitim Psikolojisi (Gelişim ve Öğrenme), Ramazan Arı, 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2008. 8.Gelişim ve Öğrenme, Ziya Selçuk, 12. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım Ankara 2003. 9.Gelişim ve Öğrenme, Hasan Bacanlı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2002. 10.Gelişim Psikolojisi, Bekir Onur, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 2008.

Dersin İçeriği

Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 30 1
11 Soru-Yanıt 3 30 1
29 Bireysel Çalışma 2 10 1
54 Ev Ödevi 1 30 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
29 Bireysel Çalışma 10 3 30
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim Psikolojisinin Kapsamı
2 Gelişime Giriş
3 Fiziksel Gelişim
4 Kişilik Gelişimi (Freud) Psikosexsüel Gelişim
5 Psiko-sosyal Kişilik Gelişimi(Erikson)
6 Bilişsel Gelişim (Piaget)
7 Ahlaki Gelişim (Kohlberg)
8 Öğrenme ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
9 Davranışçı Kuram (Klasik Şartlanma)
10 Davranışçı Kuram (Edimsel Koşullanma-Skinner -Bağ(Bağlaşımcılık)-Thorndike
11 Bilgiyi İşleme Kuramı
12 Gestalt Öğrenme Kuramı
13 Sosyal-Bilişsel Öğrenme Kuramıı
14 Yapılandırmacılık

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1551382 Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir.
2 1551389 Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların aralarındaki ilişkileri söyler.
3 1551383 Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar.
4 1551384 Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini bilir.
5 1551385 Gelişim ilkelerini ve birbiri ile olan ilişkilerini bilir.
6 1551386 Gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörleri bilir.
7 1551387 Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, sosyal, duygusal, kişilik ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini bilir.
8 1551388 Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, dil, sosyal, duygusal, kişilik ve ahlak gelişimi ilgili kavramları tanır ve yerinde kullanabilir.
9 1551390 Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, sosyal, duygusal, kişilik ve ahlak gelişimlerini değerlendirebilir.
10 1551391 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemlerindeki dil gelişimimi bilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71180 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 71181 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 71182 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 71183 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 71184 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 71185 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 71186 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 71187 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 71188 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 71189 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 71190 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 71191 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 71192 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 71193 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 71194 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 71195 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5
2 4 4 4
3 3 4 4
4 5 5 3
5 4 4 5
6 4 4 4
7 3 4 4
8 4 5 4
9 5 3 3
10 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek