Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IEÖ201 | İşitme Engelliler ve Dil | 927001 | 2 | 3 | 4 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 1 | |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 4 | 40 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
20 | Rapor Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
54 | Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Dil ve iletişim nedir? Dil edinimine etki eden kuramlar | |||
2 | Dil ve iletişim nedir? Dil edinimine etki eden kuramlar | |||
3 | İletişim kurmaya başlama (0-6 aylık işiten ve işitme engelli çocuk) | |||
4 | Anlamın giderek gelişmesi (6-12 aylık işiten ve işitme engelli çocuk)Anlamın giderek gelişmesi (6-12 aylık işiten ve işitme engelli çocuk) | |||
5 | 12-18 aylık işitme engelli ve işiten çocuk | |||
6 | 12-18 aylık işitme engelli ve işiten çocuk (devam) | |||
7 | 12-18 aylık işitme engelli ve işiten çocuk (devam) | |||
8 | vize | |||
9 | 18-24 aylık işiten ve işitme engelli çocuk | |||
10 | 24-36 aylık işiten ve işitme engelli çocuk | |||
11 | Karmaşık ifadelerin artışı (24- 36 aylık işiten ve işitme engelli çocuk) | |||
12 | Karmaşık ifadeler ve gramatik düzenlemeler 36 ay ve sonrası | |||
13 | Karmaşık ifadeler ve gramatik düzenlemeler 36 ay ve sonrası | |||
14 | final |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
54846 | 1398314 | 1) Dil, iletişim kavramlarını açıklayabilecektir. 1.1 - Dil ve iletişim kavramlarını karşılaştırır. 1.2 - Dilin boyutlarının temel özelliklerini sözlü ve yazılı olarak anlatır. 1.3 - Dilin ve iletişimin kültürel özelliklerini örneklerle anlatır. 1.4 - aylık normal işiten ve işitme engelli bireylerin dil gelişimini dilin boyutlarına göre analiz eder. |
54847 | 1398735 | 2) Dil gelişimi kuramlarının temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. 2.1 - Dil edinimine etki eden faktörleri işitme engelli ve normal işiten bireyler için açıklar. 2.2 - Davranışçı dil edinim kuramlarının temel özelliklerini anlatır. 2.3 - Sosyal etkileşimci dil edinim kuramlarının temel özelliklerini anlatır. 2.4 - Bilgi işleme kuramının temel özelliklerini anlatır. |
54848 | 1402400 | 3) Dil gelişiminin temel evrelerini dilin boyutlarına göre işitme engelli ve normal işiten bireyler için karşılaştırmalı olarak analiz edebilecektir. 3.1 - 18 aylık normal işiten ve işitme engelli bireylerin dil gelişimini dilin boyutlarına göre analiz eder. 3.2 - 24 aylık normal işiten ve işitme engelli bireylerin dil gelişimini dilin boyutlarına göre analiz eder. 3.3 - 36 aylık normal işiten ve işitme engelli bireylerin dil gelişimini dilin boyutlarına göre analiz eder. 3.4 - 36 ay ve sonrasındaki normal işiten ve işitme engelli bireylerin dil gelişimini dilin boyutlarına göre analiz eder. |
54849 | 1403345 | 4) 12 - 2 aylık normal işiten ve işitme engelli bireylerin dil gelişimini dilin boyutlarına göre analiz eder. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71089 | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve ihtiyaçlarını belirlemeye ilişkin kullanılan yöntemlerin neler olduğunu söyler. |
2 | 71090 | Alanı ile ilgili öğretim planının öğelerini, kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin neler olduğunu açıklar. |
3 | 71091 | Alanı ile ilgili öğretim programlarına ilişkin nasıl uyarlama ve desenleme yapabileceğini açıklar. |
4 | 71092 | Yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanımlar. |
5 | 71093 | Özel gereksinimli bireylerin ailelerine yönelik aile eğitimi programlarının ne olduğunu ve nasıl yapıldığını açıklar. |
6 | 71094 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemlerin neler olduğunu açıklar. |
7 | 71088 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri tanımlar. |
8 | 71118 | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
9 | 71123 | Alanıyla ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir. |
10 | 71124 | Alanıyla ilgili karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
11 | 71125 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak bireysel ve grup çalışmaları planlar. |
12 | 71095 | Konu alanına ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun grup ve bireysel çalışma materyalleri geliştirir. |
13 | 71096 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
14 | 71097 | Öğrencide hedeflenen amaçları uygun yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
15 | 71098 | Özel gereksinimli bireylerin aileleri için aile eğitim programı hazırlayarak uygular. |
16 | 71099 | Verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. |
17 | 71122 | Engellilere yönelik yapılan toplumsal çalışmalara katkıda bulunur ve gerektiğinde aktif olarak görev alır. |
18 | 71100 | Grup etkinliklerine isteyerek katılır ve sorumluluk alır. |
19 | 71113 | Alanına katkıda bulunacak projeler geliştirir ve etkin olarak çalışır. |
20 | 71101 | Kendisini geliştirmek için araştırarak bilgisini paylaşır. |
21 | 71117 | Alanıyla ilgili iş istihdamı sağlayacak girişimlerde bulunur. |
22 | 71102 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve ihtiyaç duyduğu durumlarda ilgili disiplin alan uzman ya da uzmanlarıyla çözüm üretmek için ekip çalışması yapar. |
23 | 71119 | Edindiği bilgi ve becerileri duruma uygun şekilde kullanır. |
24 | 71103 | Araştırma yapmak, kendini yetiştirmek ve karşılaştığı sorunlara çözüm bulabilmek için yaratıcı fikirler ortaya çıkarır. |
25 | 71104 | Yetersiz olduğu durumlarda eleştirel düşünerek gereksinim duyduğu bilgilere ulaşır. |
26 | 71115 | Edindiği bilgi ve becerileri güncel olarak takip eder ve geliştirir. |
27 | 71120 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
28 | 71105 | Toplumsal ve evrensel olayları/gelişmeleri izler. |
29 | 71106 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara gönüllü bilgilendirmeler yapar. |
30 | 71107 | Özel gereksinimli bireylerin aileleri ile çalışırken etkili iletişim becerilerini kullanır. |
31 | 71108 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
32 | 71109 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). |
33 | 71114 | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
34 | 71121 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
35 | 71110 | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
36 | 71111 | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
37 | 71112 | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
38 | 71116 | Çevre koruma, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli bilince sahiptir. |
Program Çıktısı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | ||
Öğrenme Çıktısı |
54846 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
54847 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
54848 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
54849 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |