Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT404 Rehberlik 927001 4 8 5

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör. Mehmet Bünyami ÖZMEN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

YOK

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1)TAN HASAN,PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK,MEB YAYINLARI,1995 İSTANBUL 2)EDİTÖR ERSİN UZMAN,PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK,LİSANS YAYINCILIK,2005 3)EDİTÖR MEHMET GÜVEN,PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK,ANI YAYINCILIK, 2010 ANKARA 4)YEŞİLYAPRAK BİNNUR,EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ,Nobel Yayınları,2004 ANKARA 5)EDİTÖR YILDIZ KUZGUN, İLKÖĞRETİMDE REHBERLİK,Nobel Yayınları,1999 ANKARA

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Dersin İçeriği: Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 3 42
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 27
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, dersin amacı,gerekleri ve ödev verme.
2 Çağdaş Eğitim ve Öğrenci Kişilik Hizmetleri, Rehberlik
3 Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri
4 Rehberlikte Hizmet Alanlarının(Rehberliğin Servisinin) Kapsamı
5 Rehberlik Hizmetlerinde Gelişimsel Yaklaşım
6 Eğitsel Rehberlik
7 Kişisel-Sosyal Rehberlik
8 Mesleki Rehberlik
9 Bireyi Tanıma Teknikleri
10 Ara Sınav
11 Bireyi Tanıma Teknikleri
12 Rehberlikte Program Geliştirme
13 Rehberlik Örgütü ve Yönetimi
14 Rehberlik ve İletişim

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1344443 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabileceklerdir
2 1344444 Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklardır
3 1344445 Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
4 1344446 Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebileceklerdir.
5 1344447 Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63261 Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini sosyal bilgiler eğitimine uygulama becerisi.
2 63262 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi.
3 63263 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi.
4 63264 Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi.
5 63265 Sosyal bilgiler eğitimi alanında verilerin çözümlenmesi, özel öğretim yöntemlerinin uygulanması ve sosyolojik perspektif kazanma ve toplumsal olayları yorumlama becerisi.
6 63266 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi.
7 63267 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi.
8 63268 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
9 63269 Yaşam boyu öğrenme davranışını kazandırma.
10 63270 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
11 63271 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazandırma.
12 63272 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olma.
13 63273 Kalite konularında bilgi sahibi olma.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 4 5 4 5 5 4 4
2 5 3 5 4 3 5 4
3 4 4 3 4 3 4 3
4 4 4 4 4 4 3 5
5 3 4 4 5 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek