Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGT301 Sınıf Yönetimi 927001 3 5 4

Dersin Amacı

Öğrenme ve öğretme sürecinde sınıf yönetiminin önemini fark edebilme, başarılı bir öğrenme ve öğretme süreci için uygun sınıf ortamı yaratmaya yönelik bilgi, beceri ve tutumu geliştirebilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Cevat ELMA

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Argon, T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (Ed.) (2018). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Bakioğlu, A.(2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Balay, R.(2012). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Başar, H. (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Erçetin, Ş. ve M. Ç. Özdemir (Ed.) .(2004).Sınıf yönetimi. Ankara: Asil Yayınevi. Humphreys, T.(1999). Disiplin Nedir? Ne Değildir? İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Karip, E. (Ed.) (2017). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Kıran, H. (Ed.) (2016). Etkili Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, Z. (Ed.) (2016). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Küçükahmet, L . (Ed.) (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Şişman, M. ve S.Turan (Ed.) .(2018). Sınıf yönetimi. Ankara: Öğreti PegemA Yayıncılık. Türnüklü, A. (2006). Sınıf ve Okul Disiplinine Çağdaş Bir Yaklaşım: Onarıcı Disiplin. Ankara: Ekinoks

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Sınıf Yönetiminin Temelleri Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller Sınıf Kuralları Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi Sınıfta İletişim Sınıfta Motivasyon Süreci Sınıfta Öğretimin Yönetimi Sınıfta İstenmeyen Davranışların Kaynakları Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Rolleri Sınıfta Düzen, Demokrasi ve Adalet Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi Sınıfta Zaman Yönetimi Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 27
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sınıf Yönetiminin Temelleri Aktif Öğretim Yöntemleri Sınıf Yönetiminin Temelleri.ppt
2 Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller Aktif Öğretim Yöntemleri SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ.ppt
3 Sınıf Kuralları Aktif Öğretim Yöntemleri
4 Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri
5 Sınıfta İletişim Aktif Öğretim Yöntemleri
6 Sınıfta Motivasyon Süreci Aktif Öğretim Yöntemleri
7 Sınıfta Öğretimin Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri
8 Sınıfta İstenmeyen Davranışların Kaynakları Aktif Öğretim Yöntemleri
9 Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri
10 Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Rolleri Aktif Öğretim Yöntemleri
11 Sınıfta Düzen, Demokrasi ve Adalet Aktif Öğretim Yöntemleri
12 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri
13 Sınıfta Zaman Yönetimi Aktif Öğretim Yöntemleri
14 Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri Aktif Öğretim Yöntemleri

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1292645 Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir
2 1292646 Etkili iletişim becerilerini sergileyebilir
3 1292643 İstenmeyen davranışlara karşı alınacak tedbirleri bilir
4 1292644 Sınıfta uygun öğrenme ortamı oluşturabilir
5 1292647 Sınıfta zamanını etkili şekilde yönetebilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63274 İlköğretim Türkçe dersi öğretim programını özü itibariyle tanır.
2 63275 Temel dil becerilerinin geliştirilmesine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilir.
3 63276 Türkçe öğretimine uygun planlama yapabilir.
4 63277 Dil eğitimi alanındaki kuramsal gelişmeleri takip eder.
5 63278 Türkçe eğitimi alanının gerektirdiği seviyede bilgi teknolojisini kullanabilir.
6 63279 Meslektaşlarıyla işbirliği yaparak tüm öğrencilerin, dili doğru ve etkili kullanmalarına yönelik okul içi ve dışı etkinlikler düzenler.
7 63280 Edebiyat metinleri vasıtasıyla Türk ve Dünya kültürünü tanır.
8 63281 Öğrencilerin Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili görüşlerini içselleştirmelerini sağlayacak etkinlikler düzenler.
9 63282 Hoşgörülü ve insan haklarına saygılı olup demokratik değerleri benimser.
10 63283 Kendisini etkili bir biçimde ifade edebilir ve bu becerisini insan ilişkilerinde kullanabilir.
11 63284 Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
12 63285 Türkçe öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilir.
13 63286 Eleştirel düşünme yetisini kullanabilir.
14 63287 Dilbilimin dil öğretimi ile ilişkisi konusunda belli bir fikri vardır.
15 63288 Yabancılara Türkçe eğitimi veren kurumları, kaynakları ve yöntemleri tanır.
16 63289 Öğrencilerle işbirliği içerisinde grupla çalışma becerisi kazandırabilir.
17 63290 Öğrencilerin gelişimlerini izlemek için gerekli ölçme araçlarını geliştirir ve uygular.
18 63291 Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
19 63293 Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
20 63292 Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
21 63295 Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
22 63294 Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
23 63298 Atatürkün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
24 63297 Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
25 63296 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
26 63299 Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Öğrenme Çıktısı
1 2 2 2 1 1 3 1 1 4 3 1 2 2 1 1 4 3 2 1 4 2 3 2 2 1 1
2 2 3 2 1 1 5 1 1 4 5 1 3 4 1 1 5 4 2 4 4 2 3 2 2 1 2
3 2 2 2 1 1 4 1 1 3 4 1 4 2 1 1 5 3 2 3 4 2 3 1 2 1 1
4 2 3 4 1 3 4 1 1 4 4 1 5 3 1 1 5 5 2 3 2 2 5 3 2 1 1
5 2 2 4 1 1 3 1 1 2 2 1 2 1 1 1 3 2 2 2 2 2 3 1 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek