Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞ326 | Bölge Planlaması | 927003 | 3 | 6 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
49 | Performans | 14 | 1 | 14 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş: Bölge ve bölgesel dengesizlik kavramları, faaliyetlerin mekansal dağılımının bölge kavramıyla ilişkisi. |
Bölge Planlama 1. Hafta.pptx |
||
2 | Bölgesel dengesizliği gidermede yatırımların rolü. |
Bölge Planlama 2. Hafta.pptx |
||
3 | Bölgesel dengesizliği giderilmesine yönelik uluslararası ve ulusal düzeydeki uygulama örnekleri. |
Bölge Planlama 3. Hafta.pptx |
||
4 | Türkiye'de bölgesel dengesizliklerin nedenleri. |
Bölge Planlama 4. Hafta.pptx |
||
5 | Planlı dönemdeki bölgesel gelişmeye yönelik politikaların değerlendirilmesi. |
Bölge Planlama 5. Hafta.pptx |
||
6 | Kalkınmada kooperatiflerin rolü. |
Bölge Planlama 6. Hafta.pptx |
||
7 | Ülke kalkınması açısından bölgesel kalkınmanın önemi. |
Bölge Planlama 7. Hafta.pptx |
||
8 | Türkiye'de kalkınmaya yönelik yöresel projeler: Malkara, Kelkit örnekleri. |
Bölge Planlama 8. Hafta.pptx |
||
9 | Türkiye'de bölgesel kalkınma politikaları ve projeleri: GAP, DAP, DOKAP. | |||
10 | Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu bölgelerinin analizi. |
Bölge Planlama 10. Hafta.pptx |
||
11 | Aşırı kalabalık bölgelerin sorunları. |
Bölge Planlama 11. Hafta.pptx |
||
12 | Kıyı planlaması kavramı, kıyı planlamasının amacı, kıyı kullanımının gerekliliği ve önemi, kıyı kullanımına ilişkin temel ilkeler. |
Bölge Planlama 12. Hafta.pptx |
||
13 | Turizm sektöründeki yeni eğilimlerin ulusal ve bölgesel gelişmeye etkileri. |
Bölge Planlama 13. Hafta.pptx |
||
14 | Doğal afet zararlarının azaltılmasında planlamanın rolü: Doğal olayların afetlere dönüşmesi, Türkiye'den ve dünyadan örnek olay incelemeleri. |
Bölge Planlama 14. Hafta.pptx |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1438079 | Bölge niteliğine bağlı olarak planlama yaklaşımlarını analiz edebilme. |
2 | 1438109 | Bölge sorunlarının giderilmesi ve gelişme potansiyellerinin değerlendirilmesinde geleceğe yönelik öneri geliştirebilme. |
3 | 1438264 | Bölgeler arası eşitsizliklerin dengelenmesinde yatırımların önemini açıklayabilme. |
4 | 1438414 | Bölgeler arası eşitsizliklerin dengelenmesinde orta büyüklükte şehirlerin önemini değerlendirebilme. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79815 | Coğrafya alanında yeterli bilgiye sahip olabilme ve uygulama alanlarındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözüm yöntemleri geliştirebilme becerisinin sağlanması |
2 | 79816 | Coğrafya alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve bu konulara ilişkin çözüm önerilerini aktarabilme becerisi |
3 | 79817 | Coğrafya ve uygulama alanlarındaki problemleri çözmek için bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmesi |
4 | 79818 | İlgi duyduğu alanda kendini geliştirebilme yeteneğine sahip olması |
5 | 79819 | Toplumsal problemleri fark etme ve çözüm geliştirebilme becerisinin kazanılması |
6 | 79820 | Alanı ile ilgili problemleri çözebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğrenebilmesi |
7 | 79821 | Bireysel ve grup olarak, alanı ile ilgili çalışmalarında disiplinli ve gerektiğinde sorumluluk alarak etkin yürütebilme becerisinin sağlanması |
8 | 79822 | Coğrafya ile ilgili araştırmalarda ve faaliyetlerde bilimsel, kültürel, toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket etme becerisinin kazanılması |