Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
FİZ329 Sayısal Elektronik 927003 3 5 3

Dersin Amacı

Sayısal sistemleri tanıtmak. Yarı iletken ögelerden anahtar olarak yararlanabilmek. Mantık ailelerin tanıtılması, özelliklerinin kavranması. Mantık işlevlerin indirgenmeleri. Birleşimsel dizgelerin tasarımı ve tümdevrelerinin tanıtılması. Ardışıl dizgelerin tasarımı ve tümdevrelerinin tanıtılması.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof.Dr.Muharrem Dinçer

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Sayısal Elektronik Devreler, H. Kuntman, A. Toker, S. Özcan 2. Logic Design 3. Lojik Devre Tasarımı, T. Arsan, R. Çölkesen

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sayısal sistemlerin özellikleri. Yarı-iletken ögelerin anahtar olarak kullanılması. Mantık kapı aileleri ve özelliklerinin karşılaştırılması. Mantık işlevlerin indirgenme yöntemleri. Birleşimsel devre tasarımları ve uygulamaları. Yarı-iletken bellekler ve uygulamaları. Programlanabilir mantık yapılar. Ardışıl mantık dizge tasarımı ve uygulamaları. Mantık tümdevreleri tanıtımları ve uygulamaları.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
9 Problem Çözümü 8 4 32
20 Rapor Hazırlama 3 4 12

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sayısal sistemlerin özellikleri.
2 Yarı-iletken ögelerin anahtar olarak kullanılması.
3 Çeşitli mantık kapı aileleri ve özelliklerinin karşılaştırılması.
4 Mantık işlevlerin indirgenme yöntemleri ve uygulamaları.
5 Birleşimsel devreler, tümdevreler ve uygulamaları.
6 Birleşimsel devreler, tümdevreler ve uygulamaları.
7 Yarı-iletken bellekler ve uygulamaları.
8 Programlanabilir mantık yapılar.
9 ARA SINAV
10 Ardışıl mantık dizgerin genel yapıları.
11 Senkron ve asenkron ardışıl dizgeler.
12 Durum çizgeleri, durum denklemleri ve ardışıl dizge tasarımı.
13 Ardışıl dizge tasarım yöntemleri.
14 Ardışıl tümdevrelerin tanıtımları ve uygulamaları.
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1252534 Sayı sistemlerini öğrenmek
2 1252535 Sayısal Elektronk mantığını öğrenmek
3 1252536 Sayısal Elektronik devre tasarımını öğrenmek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63590 Klasik ve Modern Fizik kavramlarını bilir.
2 63591 Fizik alanındaki bilgilerin kavranmasında gerekli olan temel Matematik ve Kimya bilgilerine sahip olur.
3 63592 Fizik alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, sentezleme, çözüm önerileri geliştirme ve bu problemleri pratik ve sayısal olarak çözebilme yeteneği kazanır.
4 63593 Sahip olduğu bilgileri diğer temel ve uygulamalı bilimlerde kullanır
5 63594 Analitik düşünme yeteneğini kazanır
6 63595 Problem çözmede bilişim teknolojilerini etkin kullanır
7 63596 Deney tasarlar ve yapar, veri toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlar.
8 63597 Disiplinlerarası ekip çalışması ile ilgili temel becerileri kazanır. Ekip çalışması yapar. Proje planlar ve yönetir.
9 63598 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
10 63599 Alanı ile ilgili bilgilerini sözlü ve yazılı olarak aktarır. Temel düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
11 63600 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde gerekli bilgisayar yazılımı kullanır, en az bir programlama dili bilir ve iletişim teknolojilerini kullanır.
12 63601 Mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahip olur.
13 63582 Analitik düşünme yeteneğini kazanır
14 63588 Fizik alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, sentezleme, çözüm önerileri geliştirme ve bu problemleri pratik ve sayısal olarak çözebilme yeteneği kazanır.
15 63589 Problem çözmede bilişim teknolojilerini etkin kullanır
16 63583 Deney tasarlar ve yapar, veri toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlar.
17 63587 Disiplinlerarası ekip çalışması ile ilgili temel becerileri kazanır. Ekip çalışması yapar. Proje planlar ve yönetir.
18 63584 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
19 63585 Alanı ile ilgili bilgilerini sözlü ve yazılı olarak aktarır. Temel düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
20 63586 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde gerekli bilgisayar yazılımı kullanır, en az bir programlama dili bilir ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Çıktısı
1 2 3 2 2 1 2
2 3 1 4 2 1 1
3 4 2 2 2 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek