Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EĞT302 Özel Öğretim Yöntemleri-II 927001 3 6 5

Dersin Amacı

Özel Öğretim alanında Beden Eğitimi ve Spor altyapısı olan ve çalışabilecek eleman kazanmak. Sportif etkinlikleri çeşitli öğretim yöntemleri ile uygulamalı olarak öğretme becerisini kazandırmak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Fedayi AKSOY

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özer,D.S. ; Engelliler İçin Beden Eğitimi Spor,Nobel Yayınevi,Ankara ,2001. Ataman A. (Editör) (2003) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş Gündüz Eğt. Ve Yay. Ankara · İftar-Kırcaali, G. (2003) Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması YA-PA yay. İstanbul · Kırcaali-İftar, G., Birkan B. ve Uysal. A. Zihin Özürlü Çocuklara Kavram Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2005. · Özyürek, M. (2000) Tutumlar ve Engellilere Yönelik Tutumların Değiştrilmesi Ankara: Karatepe Yayınları.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

-Özel eğitimin/Öğretimin tanımları, nedenleri,sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi sporda özel eğitim,, oyunla eğitim, spor eğitiminde eğitmeninin dikkat etmesi gereken kurallar, özel eğitimin beden eğitimi ve spordaki rolü-önemi -Öğrencilerin öğretim yöntemlerini teori olarak sunmaları ve sportif etkinlikleri (konuları) pratik olarak gösteri ile uygulamaları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
6 Uygulama/Pratik 20 1 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 25 1 25
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 50 1 50

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Amaçları-Özel Öğretim yöntemlerininin uygulanışında öğretim sitilleri (Öğretmen ve Öğrenci markalı sitiller) Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 1.Hafta -Özel Öğretim yöntemlerininin uygulanışında öğretim sitilleri (Öğretmen ve Öğrenci markalı sitiller).docx
2 Beden Eğitimi Öğretmeninin karakteristik yapısı, Görev ve sorumlulukları Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 2.Hafta - Beden Eğitimi Öğretmeninin karakteristik yapısı, Görev ve sorumlulukları.docx
3 Eğitim Öğretim ilkeleri-İnformal-Formal Eğitim-Öğretimin Öğeleri-Mikro Öğretim ve uygulamaları Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 3.HaftaBeden Eğitimi Öğretmeni öğrenci iletişim ve davranışları.docx
4 Öğrenme Kuramları-(davranışsal ve Bilişsel) Konu alanındaki Ders kitaplarının eleştirel bir açıyla öğretim yöntem ve stratejileri ile incelenmesi ilişkilendirilmesi Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır.
5 Beden Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin önemi. Anlatım yöntemi-gösteri yöntemi-sözlü açıklama yöntemi (teori ve uygulama) Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 5.Hafta-Öğretimde planlama ve Öğrenme Kuramları-(davranışsal ve Bilişsel) .docx
6 Tümevarım-tümden gelim yöntemi(teori ve uygulama) Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 6.Hafta - QUİZ-Beden Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin önemi. Anlatım yöntemi-gösteri yöntemi-sözlü açıklama yöntemi (teori ve uygulama).docx
7 Komut yöntemi-(teori ve uygulama) Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 7.Hafta -Tümevarım-tümden gelim yöntemi(teori ve uygulama).docx
8 Alıştırma yöntemi-eşli çalışma yöntemi(teori ve uygulama) Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 8.Hafta -Komut yöntemi-(teori ve uygulama).docx
9 VİZE SINAVI 9.Hafta -VİZE SINAVI.docx
10 Problem çözme ve yönlendirilmiş buluş yöntemleri-örnek olay yöntemi(teori ve uygulama) Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 10.Hafta -Alıştırma yöntemi-eşli çalışma yöntemi(teori ve uygulama).docx
11 Tartışma yöntemi- Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 12.Hafta -Tartışme yöntemi ve Soru cevap yöntemi-.docx
12 Beden Eğitiminde ölçme ve değerlendirme ilkeleri Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 12.Hafta -Tartışme yöntemi ve Soru cevap yöntemi-.docx
13 6-10yaş-12-14 yaş-16-18 yaş grubu çocukların fiziksel,fizyolojik ve ruhsal gelişimleri Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 13.Hafta -Beden Eğitiminde Zümre Toplantısı,Egzersiz planı ve ölçme ve değerlendirme .docx
14 Okul sporlarında fikstürler ve organizasyonlar Her öğrenci dersin iki saatlik bölümünde teorik olarak proje sunum yapacaktır.Diğer iki saatlik bölümünde de çeşitli branşlardan konular seçerek prtatik gösteri yapacaktır. 14.Hafta -6-10yaş-12-14 yaş-16-18 yaş grubu çocukların fiziksel,fizyolojik ve ruhsal gelişimleri.docx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1234543 Beden Eğitiminin temel kavramlarını ve Beden Eğitiminde kullanıcak özel öğretim yöntemleriyle uygulama becerisini gösterecektir.
2 1234542 Beden Eğitimi ile ilgili kaynakları değerlendirebilecektir.
3 1234544 Beden Eğitimi eğitimini etkileyen öğrenme, yaklaşım ve kuramlarını analiz edebilecektir.
4 1234545 Beden Eğitimi dersleri Türk Milli Eğitiminin genel amaçları(Atatürk İlke ve İnkılapları) doğrultusunda işlenecektir.
5 1234546 Beden Eğitiminde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri kullanabilecektir.
6 1234547 Öğrendiklerini örgün eğitim kurumlarında pratik olarak uygulayabilecek düzeyde olacaktır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 64339 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme
2 64340 Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme
3 64341 Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme
4 64342 Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme
5 64343 Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme
6 64344 Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme
7 64345 Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme
8 64346 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme
9 64347 Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme
10 64348 Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilme
11 64349 Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilme
12 64350 Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilme
13 64351 Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilme
14 64352 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme
15 64353 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilme
16 64354 Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1
5 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
6 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek