Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SYB320 Seçmeli II (Spor Felsefesi) 927003 3 6 5

Dersin Amacı

Dersin amacı spor felsefesini bilmek, sporun değerini bilmek, olimpizm felsefesini bilmek ve bu bilgilere dayanarak Antik ve Modern Olimpiyatlardaki siyasi ve ekonomik olayları değerlendirmek ve sonuçlar çıkarmaktır.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alpman, C (1972) Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi.İstanbul. Erdemli, A. (1996) İnsan, Spor ve Olimpizm.İstanbul. Karaküçük, S.(1988)Olimpiyat Oyunları.Ankara.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Felsefenin ne olduğu ve sporun içersindeki özellikler verildikten sonra spor felsefesine ihtiyaç var mı tartışılacaktır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
24 Seminer 20 1 20
54 Ev Ödevi 50 1 50

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Temel felsefe kavramları
2 Spor felsefesi
3 Spor felsefesi açısından sporun tanımı
4 Sporun sosyal felsefesi
5 Hareket ve oyun felsefesi
6 Felsefi açıdan sporda etik ve estetik
7 Sporda fair play felsefesi
8 Vize sınavı
9 Uzak doğu sporları felsefesi
10 Geleneksel Türk sporlarının felsefesi
11 Çağdaş beden eğitimi akımları ve öncüleri
12 Türk beden eğitimi ve spor felsefesi
13 Modern olimpizmin temelleri ve problemleri
14 Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1196967 Beden eğitimi ve sporun felsefesini açıklar
2 1197299 Türk beden eğitimi ve sporunun felsefesini açıklar
3 1198337 Spor ve etik ilişkisini açıklar
4 1198608 Modern olimpik hareketin tarihini, felsefesini ve problemlerini açıklar
5 1199008 Antik ve Modern Olimpik hareketi kıyaslar

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 64369 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur
2 64370 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur, sorunların giderilmesinde en uygun yöntem/yöntemleri seçer ve kullanır.
3 64371 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 64372 İçinde bulunduğu sosyal çevre ile ilgili olarak “sağlık için hareket” içerikli etkinlikler düzenleyebilir ve bu konuda insanları etkileme becerisi gösterir.
5 64373 Spor yönetimi ve organizasyonu ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
6 64374 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
7 64375 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
8 64376 Spor yöneticiliği mesleğinin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
9 69020 Beden eğitimi ve spor ile ilgili edindiği bilgileri kullanır ve sorunların çözümünde analitik düşünme yeteneğini kullanır.
10 69021 Ulusal düzeydeki merkezi ve yerel spor teşkilatları ile uluslar arası düzeydeki spor teşkilatları hakkında fikir sahibi olmak ve bu teşkilatlanmaların işleyiş mekanizmalarını inceleyebilir, mevcut verileri ve istatistikleri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanıyabilir, kanıt ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
11 69030 Spor yöneticiliği mesleğinin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
13 69022 Spor yönetimi ve organizasyonu ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
14 69026 Spor yöneticiliği mesleğinin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
15 69023 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
16 69027 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
17 69024 Sosyal haklar, sağlık, kültürel değerler ve çevrenin korunması hususunda yeterli bilince sahip olur.
18 69028 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
19 69025 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
20 69029 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Çıktısı
1 2 2 2 2 2 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
2 3 3 3 3 3 1 2 2 2 1 2 1 3 1 3 3 2 2 2
3 2 3 2 2 1 1 1 2 3 3 2 3 2 2 2 3 3 1 3
4 2 3 3 3 2 3 3 3 3 3 4 3 2 3 4 3 3 3 3
5 4 3 2 2 4 3 3 3 3 2 1 1 3 1 1 1 1 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek