Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BLP213 Bilgisayar Destekli Tasarım 927001 2 3 5

Dersin Amacı

Öğrencilerimizin temel 3d tasarım yetkinliğine ulaştırılması,3d modelleme ve temel 3d animasyon ve render tekniklerini kavraması hedeflenmektedir.Web tasarımlar ve oyun motorları için özgün 3d tasarım ve modellemeler yapabilecek düzeyde beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.3D programlama ve özel araçlar geliştirme amaçlı iç yazılımlar geliştirmek ve oyun programlama için karakter modelle çalışmaları hedeflenmektedir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Şerif ARSLAN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İnternet ortamındaki Türkçe veya ingilizce eğitim videoları ve Türkçe 3d dijital eğitim setleri, MaxScript Kitabı - Mehmet Yasin Özsağlam

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste,temel 3d tasarım ve modellemeler,temel mimari modelleme tekniklerinin yanında araba modelleme ve render metodları işlenecektir.MacScript kodlama teknolojisi anlatılacaktır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
1 Ara Sınav 60 1
54 Ev Ödevi 40 1
40 Proje Hazırlama 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 4 56
22 Proje Hazırlama 2 15 30
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 MaxScript kodlama teknolojisine giriş,Maxscript ile tasarımsal Basit Menüler hazırlama,kutu yapma,küre yapma,demlik yapam ve silme tuşları ekleme,3D basit bina tasarımına giriş
2 Klasik kalp modellemesi oluşturma ve kalp modellemesi yapan ve değikenlerle kontrol edilebilen bir kalp yapma motoru yazılımı geliştirme,3D bina tasarımını geliştirme
3 3D Nesnelere renk atama ve elmas yapabilen bir Maxscript geliştirme,farklı Maxscript araçlarını kullanma,3D bina görselleştirmelerinde bahçe ve otopark tasarımları yapma
4 Girilen metinleri 3 boyutlu forma getirebilen ve farklı tasarımsal efektler uygulayabilen 3d Studio Max için bir yazı motoru Plugini geliştirme,3D viyadük tasarımı yapma ve kaplamalarını atama
5 Nesnelere ,dairesel,düzlemsel ve kübik formlarda dizilim yaptırabilen ve çeşitli kontrol değişkenlerine sahip,bir Plugin geliştirme,bina kaplama resimleri kullanarak bir bulvar tasarımı geliştirme
6 Blok kontrol komutları ve uygulamaları,yol boyunca dizilim yapabilen scriptler geliştirme,cam giydirmeli ve özel tasarımlı 3D bina tasarımları geeliştirme
7 yazıları 3d olarak tasarlayabilen bir script geliştirme
8 Gelişmiş tasarım ve menü kontrollerine sahip Jant yapabilen script yazma,araba teker jantı modelleme
9 Gelişmiş tasarım ve menü kontrollerine sahip araba tekeri yapabilen script yazma,araba tekeri modelleme
10 ARA SINAV
11 MaxScriptlerle,PLUGİN geliştirme,kodların şifrelenmesi,yüksek sayıda polygon içeren araba modelleme
12 Mobilya modelleme ve mobilya yapan Scriptler geliştirme
13 Mobilya modelleme ve mobilya yapan Scriptler geliştirme
14 Özel efekt içerikli PLUGİN geeliştirme,sektördeki PLUGİN leri tanıma
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1187058 Temel 3D tasarım ve modelleme tekniklerini bilir
2 1188125 Kodlarla 3d iç yazılım menü tasarımları ve yazılımla modelleme tekniklerini yapar
3 1188139 Oyun Game Mapleri için,temel bina modelleme tasarımları yapar
4 1188747 Bilgisayar oyunları için temel karakter modellemeyi bilir
5 1188797 Temel araba ve mobilya tasarımlarını bilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65244 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 65246 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
3 65245 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
4 65249 Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
5 65247 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak.
6 65248 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
7 65239 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 65241 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9 65250 Mesleğine yönelik işletmeleri, kurumsal yapılarını tanıyabilme ve bu tür işletmelerde mesleği ile ilgili yöntemlerini kavrar ve girişimci ruha sahip olur.
10 65254 Bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulamayı geliştirir, yazılım planlama ve tasarımda görev alıp takım çalışması yapar.
11 65240 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi, tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
12 65242 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
13 65255 Sözlü ve yazılı iletişim yeteneğini geliştirerek, hayatın her aşamasında ana dilini etkin kullanır.
14 65243 Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
15 65251 Web sayfaları tasarlar, hazırlar, programlar yayınlar, günceller ve bakımlarını yapar.
16 65252 Güncel yazılım dillerini kullanarak temel yazılım algoritmalarını oluşturur ve yazılım geliştirebilir.
17 65253 İşletim sistemlerini ve ağ sistemlerini bilir, veri tabanı kurabilir ve yönetebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Çıktısı
1 1 3 3 4 1 1 1 3 1 2 1 1 1 4 1 1 1
2 1 3 3 4 1 1 1 3 1 2 1 1 1 4 1 1 1
3 1 3 3 4 1 1 1 3 1 2 1 1 1 4 1 1 1
4 1 3 3 4 1 1 1 3 1 2 1 1 1 4 1 1 1
5 1 3 3 4 1 1 1 3 1 2 1 1 1 4 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek