Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BLP220 Oyun Programlama 927001 2 4 5

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin oyun motorlarını tanıması,oyun motorları veya GameStudio (FrameWork) kullanrak oyun alanına kendi özgün oyun elementlerini atamayı öğrenmesi,oyun teknolojisindeki kavramları tanıması,iki boyutlu oyun geliştirmesi ve üç boyutlu Game Map ler hazırlayarak 3D oyun alanları oluşturabilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör:Mehmet Pusa

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İnternetteki video dersler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste,oyun teknolojindeki kavram ve terimler,oyun çeşitleri ve bilgisayar oyunlarını oynayanların teknik olarak sınıflandırması yapılacaktır.XNA Game Studio 4.0 ile iki boyutlu oyun geliştirilerek,Autodesk Stingray oyun motoruyla da üç boyutlu oyun alanları oluşturulacaktır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
1 Ara Sınav 40 1
54 Ev Ödevi 60 1
40 Proje Hazırlama 100 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Oyun tasarımının temel kavramları,oyun ve oyuncu çeşitleri, ve ilk oyun projesi için Uzay gemisi ve meteor modelleme, oyun alanına uzay resmini çizdirme,hareket verme ve hareket sınırlandırma
2 Uzay gemisi ve meteora realistik kaplama uygulaması yapma, Uzay arka fonu oluşturma,,arka plan akışı kodlaması, Xna oyun programlamada sınıf kavramını inceleme ,Jet motoru efekti ekleme
3 Oyun projesine giriş afişi hazırlama, meteor yağmuru kodlaması,müzik ekleme kodlaması
4 Uzay gemisinin roket atışı kodlaması ve lazer sesi eklemesi
5 Çarpışma kodlaması,patlama sahnesi kodlaması ve oyun alanına yazı ekleme,
6 Can Barı kodlaması,Game Over kodlaması ve puanlama,Autodesk Stingray oyun motorunu tanıma
7 Autodesk Stingray oyun motoruyla GameMap hazırlama ve oyun alanında gezinti
8 Autodesk Stingray oyun motorunda patlama ve animasyon tetiklemesi ve Flow Script hazırlama
9 Autodesk Stingray ile oyuna giriş GUI animasyonlu menüler hazırlama teknikleri
10 ARA SINAV
11 Xna Game Studio 4.0 ile Starter kit ile Platform Game tipi oyun hazırlama
12 Xna Game Studio ile özgün Platform Game oyun geliştirmeye hazırlık ve oyun elementlerinin üretilmesi
13 Xna Game Studio ile özgün Platform Game oyun geliştirme
14 Xna Game Studio ile özgün Platform Game oyun çıktısı alma
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65244 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 65246 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
3 65245 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
4 65249 Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
5 65247 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak.
6 65248 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
7 65239 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 65241 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9 65250 Mesleğine yönelik işletmeleri, kurumsal yapılarını tanıyabilme ve bu tür işletmelerde mesleği ile ilgili yöntemlerini kavrar ve girişimci ruha sahip olur.
10 65254 Bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulamayı geliştirir, yazılım planlama ve tasarımda görev alıp takım çalışması yapar.
11 65240 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi, tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
12 65242 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
13 65255 Sözlü ve yazılı iletişim yeteneğini geliştirerek, hayatın her aşamasında ana dilini etkin kullanır.
14 65243 Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
15 65251 Web sayfaları tasarlar, hazırlar, programlar yayınlar, günceller ve bakımlarını yapar.
16 65252 Güncel yazılım dillerini kullanarak temel yazılım algoritmalarını oluşturur ve yazılım geliştirebilir.
17 65253 İşletim sistemlerini ve ağ sistemlerini bilir, veri tabanı kurabilir ve yönetebilir.