Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
PAZ260 Parekende Yönetimi 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere perakende satış ve market pazarlamacılığının temellerini vermek ve marketlerde pazarlama uygulamalarının kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Atila TEMİZ

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Doç. Dr. Kenan AYDIN, Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayıncılık

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 10 10
2 Final Sınavı 1 12 12
5 Derse Katılım 14 2 28
20 Rapor Hazırlama 1 20 20
21 Rapor Sunma 1 2 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Perakendeciliğe Giriş
2 Perakendeci Çeşitleri
3 Tüketici Satınalma Davranışı ve Perakendecilik
4 Perakendecilikte Stratejik Pazarlama Planlaması
5 Perakendecilikte Finansal Strateji
6 Lokasyon Seçimi
7 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
8 Perakendecilikte Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi
10 Vize
11 Ürün Çeşitlendirme Planlaması
12 Mağaza Yönetimi ve Mağaza Atmosferi
13 Perakendecilikte Fiyatlama ve satın alma
14 Perakendecilikte İletişim Karması

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1303402 Perakendeciliğin temellerini kavramak
2 1303415 Marketlerde uygulanan en iyi müşteri hizmetlerinin (müşteriyi karşılamak, müşteri şikayetleri ve itirazları, müşteriyle iletişim vb.) öğrenilmesi
3 1303427 Teknolojik gelişmelerin perakendeciliğe sunduğu gelişmeleri anlamak
4 1303438 Mağaza yönetimi ve atmosferi konularının öğrenilmesi

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65732 Ekonomi, işletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alanında uygular.
2 65733 İşletme yönetimi, işletme psikolojisi ve insan kaynakları yönetimini ve süreçlerini bilir.
3 65734 Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatını bilir ve ulusal ve uluslararası pazarlamada uygular.
4 65735 Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel araştırma yöntemlerinde kullanır.
5 65736 Tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri global ve yerel pazarlarda düzenler.
6 65737 Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
7 65738 Pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olur.
8 65739 Satış yönetimini, satış tekniklerini ve mağaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.
9 65740 Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararası pazarlama alanında ve ithalat/ihracat işlemlerinde, pazarlamanın temel ilkelerine göre uygulayabilir.
10 65741 Pazarlama ve satış stratejilerini geliştirip, elektronik ortamda uygulayabilir.
11 65742 Perakendecilik sektöründe, ithalat ve ihracat işlemlerinde, mağaza içi ve mağaza dışı satış noktalarında mesleki İngilizce konuşabilir, anlayabilir ve gerekli yazışmaları yapabilir.
12 65743 Çevresel pazarlamanın ilkelerini bilir, çevresel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve tüketici bilinci oluşturacak, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları çalışmalarına destek olur.
13 65744 Perakendecilik sektöründe, mağaza yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve iş psikolojisi bilgilerine sahiptir ve uygulanmasına katkıda bulunur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 2 4 5 1 5 5 5 5 4 5 5 5 5
2 2 4 5 1 5 5 5 5 4 5 5 5 5
3 2 4 5 1 5 5 5 5 4 5 5 5 5
4 2 4 5 1 5 5 5 5 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek