Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
CGE219 Bilimsel Araştırma Yöntemleri 927003 2 3 3

Dersin Amacı

Bilimsel araştırma ile ilgili kavramları öğrenmek ve bilimsel araştırma yapabilmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Yusuf Alperen ŞİŞMAN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BÜYÜKÖZTÜRK, Şener; ÇAKMAK KILIÇ, Ebru; AKGÜN, Ö. Erkan; KARADENİZ, Şirin ve DEMİREL, Funda. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (13.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmanın temel kavramları, ilkeler ve yaklaşımları, bilimsel araştırma türleri, bilimsel araştırma süreç ve teknikleri, araştırma problemi belirleme, araştırmada amaç, önem, varsayım, sınırlılık, evren, örneklem, araştırmada kullanılacak yöntem, araştırmada veri toplama yöntemleri, verilerin çözümlenmesi, analizi ve yorumu, bulgu, yorum ve öneriler, özet ve kaynakça yazma, araştırma raporu hazırlama.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 50 1
20 Rapor Hazırlama 1 50 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 8 8
2 Final Sınavı 1 8 8
20 Rapor Hazırlama 3 10 30
28 Makale Kritik Etme 10 3 30

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bilimsel araştırmanın temel kavramları 1.Not.pdf
2 Bilimsel araştırma ile ilgili ilkeler ve yaklaşımlar 1.Not.pdf
3 Bilimsel araştırma türleri 2.Not.pdf
4 Bilimsel araştırma türleri 3.Not.pdf
5 Bilimsel araştırma süreç ve teknikleri 4.Not.pdf
6 Bilimsel araştırma süreç ve teknikleri 5.Not.pdf
7 Araştırma problemi belirleme 6.Not.pdf
7.Not.pdf
8 Araştırmada amaç, örneklem, ve kullanılacak yöntem 7.Not.pdf
9 ARASINAV
10 Araştırmada veri toplama yöntemleri 8.Not.pdf
11 Verilerin çözümlenmesi, analizi ve yorumu 9.Not.pdf
12 Bulgu, yorum ve öneriler 10.Not.pdf
13 Özet ve kaynakça yazma 10.Not.pdf
14 Araştırma raporu hazırlama 10.Not.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1235700 Bilimsel araştırmanın doğasını anlayabilecek
2 1235701 Bilimsel araştırma yapabilecek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65605 Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
2 65606 Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
3 65607 Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
4 65608 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
5 65609 Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
6 65610 Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir
7 65611 Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
8 65612 Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
9 65613 Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
10 65614 Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
11 65615 Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
12 65616 Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 4 5 4 4 4 5 5 5 4 5 4 5
2 3 4 4 3 4 4 5 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek