Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BBB303 Kışlık Sebze Yetiştiriciliği 927001 3 5 7

Dersin Amacı

Bu ders dördüncü yıl Ziraat Fakültesi öğrencilerine açık arazide kış yetiştirme döneminde yetiştirilen sebzelerin özel olarak yetiştirilmesinin temel kavramları hakkında bilgi verir ve onlara sebzelerin önemi konusunda yetiştirir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğretim Üyesi Harun Özer

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Bayraktar, K., 1976. Sebze Yetiştirme, Volume I, II, III. Textbooks 2. Günay, A., 1984. Özel Sebze Yetiştiriciliği, Volume I, II, III. Textbooks 3. Phillips, R., Rix, M., 1995. Vegetables. Cavage Place London. Textbook 4. Biggs, T., 1993. Vegetables. The RHS., Textbook

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Kışlık sebze yetiştiriciliğine giriş, kışlık sebze yetiştiriciliğinde yer seçimi toprak hazırlığı, tohum ekimi soğuklama, sulama gübreleme ve hasat teknikleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 60
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 40
1 Ara Sınav 1 40 1
4 Quiz 1 20 1
6 Uygulama/Pratik 1 40 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 8 8
2 Final Sınavı 1 10 10
5 Derse Katılım 14 4 56
8 Rehberli Problem Çözümü 14 4 56
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
54 Ev Ödevi 1 20 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş SOĞAN, PIRASA ve SARIMSAK YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
2 Familyaların alfabetik sırasına göre sebzelerin yetiştirme teknikleri; Alliaceae (Soğan) SOĞAN, PIRASA ve SARIMSAK YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
3 Alliaceae (Soğan) SOĞAN, PIRASA ve SARIMSAK YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
4 Alliaceae (Sarımsak) SOĞAN, PIRASA ve SARIMSAK YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
5 Alliaceae (Pırasa) SOĞAN, PIRASA ve SARIMSAK YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
6 Chenopodiaceae (Ispanak) ALABAŞ YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
7 Compositae (Marullar) MARUL YETİŞTİRİCİLİĞİ .pdf
8 Compositae (Marullar) MARUL YETİŞTİRİCİLİĞİ .pdf
9 Cruciferae (Baş lahanalar, Yaprak lahana) BAŞ LAHANA YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
10 Ara Sınav
11 Cruciferae (Brokkoli, Brüksel lahanası, Karnabahar) BROKKOLİ YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
12 Cruciferae (Brokkoli, Brüksel lahanası, Karnabahar) BROKKOLİ YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
13 Cruciferae (Brokkoli, Brüksel lahanası, Karnabahar) BROKKOLİ YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
14 Umbelliferae (Havuç, Dereotu) HAVUÇ YETİŞTİRiCİLİĞİ.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
11323 1140141 Kışlık sebzelerin yetiştirme teknikleri
27793 1132815 Kışlık sebzelerin morfolojik özellikleri
28460 1141897 Kışlık sebzelerin çoğaltma biçimleri,
28464 1147778 Toprak hazırlığı, ekim-dikim, gübreleme ve sulama gibi kültürel işlemler konularında gerekli bilgiye sahip olacaktır.
32327 1141600 Kışlık sebzelerle ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek,
34027 1156272 Kışlık sebzelerin iklim ve toprak istekleri,

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63872 Tarımın genel prensiplerini, meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerinin ıslahı, çoğaltılması, yetiştirilmesi, muhafazası, paketlenmesi ve pazarlanması konularını kavrar.
2 68413 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri konularında projeler tasarlar, tesis kurma ve işletme becerisine sahip olur, alanında karşılaştığı sorunları tanımlayarak çözüm üretir.
3 68414 Bahçe bitkileri ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız veya farklı disiplinlerden oluşan takımlarda ekip üyesi olarak yürütür ve elde edilen sonuçları ilgililere aktarır.
4 68415 Mesleki gelişim ve iletişim için bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
5 68416 Tarımsal uygulamaların çevre üzerine etkilerine eleştirel gözle bakarak, doğal kaynakların korunmasına yönelik uygulamalara katılır.
6 68417 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisini sergiler.
7 68418 Bahçe Bitkileri ile ilgili mevzuata hakim olur, mesleki çalışmalarında bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Çıktısı
11323 4
27793 4
28460 4
28464 4
32327 4
34027 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek