Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TBT307 Hayvan Fizyolojisi 927001 3 5 6

Dersin Amacı

Hayvanlarda vücut fonksiyonlarının sebep-sonuç ilişkisine dayalı olarak anlaşılabilmesi için hücre, doku ve organ sistemlerinin yapı ve çalışma mekanizmalarını öğretmek

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Uğur ŞEN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Reece, O.W. Evcil Hayvan Fizyolojisi (Çev. Prof. Dr. Sedat YILDIZ, Medipres Matbaacılık,Malatya-2008.ISBN:978-975-6676-36-3 2. Yaman, K. Fizyoloji(4.Baskı). Ezgi Kitabevi,Bursa 2009. 3.Çevik, İ. E., Göçmen, B., Mermer, A., “Hayvan Fizyolojisi (Animal Physiology)”, Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 169, Bornova-Izmir, 2001. 4. Sjaastad,O.,Hove,K.,Sand,O.Physiology of Domestic Animals. Scandinavian Veterinary Press,2010. ISBN-13: 9788291743073.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Fizyolojiye Giriş, Fizyolojik Temel Kavramlar Hücre Fizyolojisi Dolaşım Sistemi Solunum Sistemi Sindirim Sistemi Boşaltım Sistemi Endokrin Sistem Üreme Sistemi Sinir Sistemi Duyu Sistemi Hareket Sistemi Termoregülasyon Davranış Fizyolojisi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
29 Bireysel Çalışma 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 30
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
54 Ev Ödevi 2 10 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Fizyolojiye Giriş, Fizyolojik Temel Kavramlar 01.ppt
2 Hücre Fizyolojisi 02.ppt
3 Dolaşım Sistemi 05.ppt
4 Solunum Sistemi 2893079.ppt
5 Sindirim Sistemi sindirim-fizyolojisi.pdf
6 Boşaltım Sistemi 09.ppt
7 Endokrin Sistem Üreme3.ppt
8 Üreme Sistemi Üreme2.ppt
Üreme3.ppt
9 Ara Sınav
10 Sinir Sistemi 11.ppt
11 Duyu Sistemi 07.ppt
12 Hareket Sistemi 10.ppt
13 Termoregülasyon termoregulasyon.pdf
14 Davranış Fizyolojisi 07.ppt

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1158919 Öğrenciler evcil hayvanların hücre, doku ve organları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 1230658 Öğrenciler evcil hayvanların temel fizyolojik özelliklerini öğrenecektir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 64056 Daha önceki öğretim hayatında kazanılan yeterlikler üzerine ekonomik anlamda yapılan tarımsal üretim için gerekli olan kuramsal bilgilere sahiptir.
2 64057 Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili ıslah, genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
3 64060 Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir.
4 64061 Biyoteknolojik konularla ilgili olarak karşılaşacağı sorunların tespit edebilir, elde ettiği verileri analiz edebilir, elde ettiği sonuçları yorumlayabilir.
5 64062 Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6 64058 Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
7 64063 Sorunların çözümünde bireysel ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8 64059 Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve Enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
9 64064 Sorumluluğu altında çalışan proje ekibinin çalışmalarını planlayabilir, yönetebilir ve ihtiyaç duyduğu doğru bilgiye hızlı ve güvenilir bir şekilde ulaşabilir.
10 64065 Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
11 64066 Biyoteknoloji alanındaki ve yaşadığı sosyal çevre içerisindeki sorunlar hakkındaki düşünce ve önerilerini aktarmak amacıyla, Türkçe ve en az bir yabancı dilde (Avrupa Dil Potföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi) etkin olarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahiptir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Çıktısı
1 1 1 1 2 3 3 1
2 1 1 1 2 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek