Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
IDÖ212 Türk Eğitim Tarihi 927001 2 4 3

Dersin Amacı

Türk eğitim tarihinin önemini kavrama; Türk eğitim tarihinin tarihsel sürecini bilme; Türk eğitim tarihinin eğitim uygulamalarında bireysel ve toplumsal yararlarını kavrama.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

HASAN AYDIN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Derslerde, Düz Anlatım, Soru Yanıt, İşbirlikli Öğrenme, Tartışma, Bireysel çalışma ve problem çözme gibi öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Yahya. (2009). Türk Eğitim Tarihi (M.Ö. 2000-M.S. 2009). Ankara: PegemA Yayınları. Öymen H. R. -Dağ, Mehmet. (1974) İslam Eğitim Tarihi, Ankara: MEB Yayınları. Başar, Erdoğan. (2004). Milli Eğitim bakanları ve Faaliyetleri (1920-1960). İstanbul: MEB Yayınları. Koçer, H. A. (1967). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Problemi (1848 – 1967). Ankara: MEB Yayınları. Korkut, H.(1984). Türk Üniversiteleri ve Üniversite Araştırmaları. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları. Öztürk, Cemil (1998). Türkiye’de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştiren Kurumlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları. Öztürk, Cemil (1996). Atatürk Devri Öğretmen Yetiştirme Politikası. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Tekeli, İ. ve Selim İ. (1993). Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü. Ankara: TTK Yayınları.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bir kavram olarak Eğitim ve tarih; Orta Asya Türk devletlerinde eğitim; Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Selçuklularda ilk orta ve yüksek öğretim ve medreseler; Osmanlı İmparatorluğunda eğitim ve eğitimde yapılan reformlar; Osmanlı imparatorluğunun son dönemlerinde eğitimde modernizasyon; Cumhuriyet Dönemi eğitim anlayışı ve felsefi temelleri; Atatürk ve eğitim alanındaki devrimler; günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 70 1
29 Bireysel Çalışma 1 30 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
29 Bireysel Çalışma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bir Kavram Olarak Eğitim ve Tarih
2 Orta Asya Türk devletlerinde Eğitim
3 Türk İslam Devletlerinde Eğitim
4 Selçuklularda İlk, Orta ve Yüksek Öğretim
5 Medreseler
6 Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Eğitimde Reformlar
7 Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Eğitimde Reformlar
8 Tanzimat Sonrası Süreçte Eğitimdeki Gelişmeler ve reformlar
9 Arasınav
10 Cumhuriyet Dönemi Eğitiminin Felsefi ve hukuki Temelleri
11 Cumhuriyet Döneminde Eğitim ve Devrimler
12 Atatürk'ün Eğitim Felsefesi
13 Cumhuriyet döneminde ilk, orta ve Yüksek Öğretimdeki Gelişmeler
14 Cumhuriyetten Günümüze Türk Eğitim Sisteminin Yapısı
15 Final sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
47941 1155250 Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişim süreçlerini bilir.
47942 1149827 Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini bilmenin bireysel ve toplumsal yaralarını açıklar.
47943 1155368 Türk eğitimindeki tarihsel olguları bilir.
47944 1140715 Türk eğitim sistemindeki tarihsel sorunları bilir ve analiz eder.
47945 1120375 Toplumsal ve eğitimbilimsel sorunlara çözümler önerebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63851 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 63852 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar ve modeller.
3 63853 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
4 63854 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 63855 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
6 63856 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır
7 63857 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 63859 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
9 63860 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 63862 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 63858 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 63861 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.