Kuruluş
Kazanılan Derece
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71211 | Psikolojik danışmanlık mesleğinin tarihine, felsefesine ve güncel durumuna ilişkin bilgi sahibidir. |
2 | 71212 | Psikolojik değerlendirme amacıyla kullanılan testleri/test dışı teknikleri bilir ve uygular. |
3 | 71213 | Eğitim bilimlerinin temel bilgi birikiminden yararlanarak eğitim öğretim süreçlerine özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
4 | 71214 | Bireyle, grupla ve aileyle çalışırken uygun psikolojik danışma ilke, beceri, müdahale ve stratejilerini danışanın kültürel özelliklerini dikkate alarak uygular. |
5 | 71215 | Psikolojik danışma kuram ve modellerini, teknik ve becerilerini bilir ve bu kuram ve modellere göre danışana yardım sunar. |
6 | 71216 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki farklı uzmanlık alanlarına ilişkin kuramsal bilgilere ve uygulama becerisine sahiptir. |
7 | 71217 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve psikolojik danışma ve rehberlik araştırmalarında/ uygulamalarında kullanır. |
8 | 71218 | Kanıt temelli PDR programları planlar, tasarlar, uygular, izleyip değerlendirir. |
9 | 71219 | Psikolojik danışmanlık meslek kimliğini benimsediğini gösterir, kişisel ve mesleki gelişime açıktır ve yaşam boyu öğrenme davranışını devam ettirir. |
10 | 71220 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve diğer paydaşlar ile etkili iletişim kurar ve iş birliği yapar. |
11 | 71221 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında bilgi teknolojilerini amacına yönelik olarak kullanır. |
12 | 71222 | İnsan davranışlarının fizyolojik ve çevresel bağlamı, gelişim dönemlerindeki farklı gelişim alanlarında ortaya çıkan normal ve normal dışı davranışlar, öğrenme süreçleri ve kriz durumları ile ilgili konuları anlamaya yetkindir. |
13 | 71223 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini sunarken etik ilke, kural ve yasalara uygun hareket eder. |
14 | 71224 | Psikoloji, sosyoloji, felsefe ve eğitimle ilgili temel kavram ve kuramları bireylerin ve toplumsal grupların sosyo-kültürel özellikleri ve ihtiyaçları bağlamında değerlendirmeye yetkindir. |
15 | 71225 | ... |
16 | 71226 | ... |
17 | 71227 | ... |
18 | 71228 | ... |
19 | 71229 | ... |
20 | 71230 | ... |
21 | 71231 | ... |
22 | 71232 | ... |
23 | 71233 | ... |
24 | 71234 | ... |
25 | 71235 | ... |
26 | 71236 | ... |
27 | 71237 | ... |
28 | 71238 | ... |
29 | 71239 | ... |
30 | 71240 | ... |
31 | 71241 | ... |
32 | 71242 | ... |
33 | 71243 | ... |
34 | 71245 | ... |
35 | 71244 | ... |
- 1.
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
- 1.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
- 3.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme
- 1.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
- 2.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
- 3.
- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- 3.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- 4.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- 5.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
- 2.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
TYYÇ | Program Çıktıları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | ||
BİLGİ | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİ | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
ATİ101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
EGGK105 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGGK107 | Yabancı Dil I | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGGK109 | Türk Dili I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
EGGK111 | Bilişim Teknolojileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
EGMB101 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGMB102 | Eğitim Sosyolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDAE103 | Kültürel Antropoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDAE105 | Psikolojiye Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDR101 | Fizyolojik Psikoloji | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PDR103 | Felsefeye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR105 | Psikolojiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR107 | Sosyolojiye Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDR109 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR111 | Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
TYA101 | Türkçe I : Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
YD101 | Yabancı Dil I | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
ATİ102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
EGGK106 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGGK108 | Yabancı Dil II | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGGK110 | Türk Dili II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
EGMB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGMB202 | Öğretim Teknolojileri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDAE106 | Gelişim Psikolojisi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDAE108 | Fizyolojik Psikoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDAE110 | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
PDR102 | Kaynak Tarama ve Rapor Yazma | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 2 | 4 |
PDR104 | Sosyal Antropoloji | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PDR106 | Gelişim Psikolojisi-I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
PDR108 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDR110 | Sağlık Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
TSA102 | Türkçe II : Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
YD102 | Yabancı Dil II | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EGGK | GK SEÇMELİ | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 12 |
EGMB | MB SEÇMELİ | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 24 |
EGMB203 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDAE | AE SEÇMELİ (PDR) | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 24 |
PDAE201 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDAE203 | Temel İstatistik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDAE205 | Sosyal Psikoloji | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDAE209 | Gelişim Psikolojisi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDR201 | Bireyi Tanıma Teknikleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PDR203 | İstatistik-I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PDR205 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR207 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR209 | Gelişim Psikolojisi-II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR211 | Okullarda Gözlem | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
PDR-S1 | Seçmeli I | SDG | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EGGK210 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
EGMB201 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGMB204 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDAE202 | Test Dışı Teknikler | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
PDAE204 | Karakter ve Değer Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDAE208 | Kişilik Kuramları | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
PDR202 | Test Dışı Teknikler | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PDR204 | Sosyal Psikoloji | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR206 | Okulllarda Önleyici Rehberlik ve Psik. Danş. | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PDR208 | Grup Rehberliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDR210 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Zorunlu | 2 | 1 | 0 | 3 | 4 |
PDR212 | İstatistik-II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PDR214 | Öğrenme Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Yıl: 3, Dönem: 5 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EGMB301 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
EGMB303 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
PDAE301 |