Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BAH629 Sert Kabuklu Meyve ve Türlerinde Yeni Gelişimler 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Meyve fidanı yetiştiriciliğinde hızlı çoğaltım metotları, meyve fidanı üretiminde anacın önemi, meyve fidanı üretiminde yeni teknikler, klonal anaçların çoğaltılması, meyve fidanı üretiminde doku kültürü tekniklerinin uygulanması.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Ümit SERDAR; Doç. Dr. Ahmet ÖZTÜRK

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- "Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği" Çeviri Prof. Dr. Nurettin KAŞKA Prof Dr. Muhsin YILMAZ - "Çoğaltma Teknikleri" Prof Dr. Muhsin YILMAZ - “Grafting and Budding” A practical Guide for Fruit and Nut Plants and Ornamentals. W.J. Lewis; D McE Alexander - Konu ile ilgili yerli ve yabancı dergilerde yayınlanan makaleler - Aşı bıçağı, testere, aşı macunu, aşı bağı, aşı bandı, parafilm.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında çoğaltmanın tanımı, amacı ve bitki çoğaltma yöntemlerine genel bakış, meyvecilikte tohumla çoğaltma, tohumların çimlenme ve çıkış oranlarını artırmak için yapılan uygulamalar, aşıyla çoğaltmanın amacı, avantajları, aşı başarı üzerine etkili faktörler, göz aşısı yöntemleri, kalem aşısı yöntemleri, meyve fidanı üretiminde kullanılan anaçlar, aşı uyuşmazlığının sebepleri, uyuşmazlık belirtileri, çelikle çoğaltma, çeliklerin köklenmesi üzerine etkili faktörler, hormon hazırlama yöntemleri, daldırma ile çoğaltma, mikro çoğaltma konuları anlatılacaktır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
48 Sözlü Sınav 1 20 1
54 Ev Ödevi 1 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 13 3 39
20 Rapor Hazırlama 2 7 14
28 Makale Kritik Etme 7 8 56
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
54 Ev Ödevi 4 5 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çoğaltmanın tanımı, amacı ve bitki çoğaltma yöntemlerine genel bakış CAMİLİ YÖRESİ CEVİZ SELEKSİYONU.ppt
Erfelek ilçesinde seleksiyon.pdf
GİRESUN İLİ BULANCAK İLÇESİ TOMBUL FINDIK KLON SELEKSİYONU.pdf
ORDU İLİ GÜRGENTEPE İLÇESİNDE YETİŞTİRİLEN ÇAKILDAK FINDIK ÇEŞİDİNDE KLON SELEKSİYONU.pdf
Türk Fındık Çeşitlerine Anaç (Corylus colurna L.) Seçimi.pdf
2 Meyvecilikte tohumla çoğaltma FINDIK FİDANI ÜRETİMİNDE DALDIRMA İLE ÇOĞALTMA.pptx
MEHTAP ŞENYURT-fındıkta aşı.pdf
TOHUM ÇİMLENMESİaygun2009.pdf
TÜRKİYEDE FINDIK FİDANCILIĞI.pdf
3 Tohumların çimlenme ve çıkış oranlarını artırmak için yapılan uygulamalar ÇARŞAMBA (SAMSUN) İLÇESİNDE BAKIMLI VE BAKIMSIZ FINDIK BAHÇELERİNDE YETİŞTİRİLEN ÇAKILDAK ÇEŞİDİNİN VERİM VE MEYVE.pdf
FARKLI GÜNEŞLENME ŞARTLARININ TOMBUL VE PALAZ FINDIK ÇEŞİTLERİNDE VERİM VE KALİTE.pdf
FARKLI RAKIM VE YÖNEYİN ETKİSİ.pdf
BAZI FINDIK ÇEŞİTLERİNDE VERİM İLE FİZYOLOJİK VE MORFOLOJİK İLİŞKİLER.pdf
ÇAKILDAK FINDIK ÇEġĠDĠNDE RAKIM, YIL VE BAHÇELERE GÖRE VERĠMĠN DEĞĠġĠMĠ ÜZERĠNE ARAġTIRMALAR.pdf
4 Aşıyla çoğaltmanın amacı, avantajları, aşı başarı üzerine etkili faktörler FINDIKTA (Corylus avellana L.) FARKLI DAL SAYILARININ KALİTE FAKTÖRLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ.pdf
FINDIKTA (Corylus avellana L.) OCAK DİKİM YAŞI İLE VERİM VE KALİTE ARASINDAKİ İLİŞKİLER.pdf
FINDIKTA RAKIM VE YÖNEYİN VERİM VE KALİTE ÜZERİNE ETKİSİ.pdf
KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNİN FINDIK VE ÇAY TARIMINA ETKİSİ.pdf
SAMSUN İLİ NEBİYAN YÖRESİNDE ÇAKILDAK FINDIK ÇEŞİDİNDE MEYVE ÖZELLİKLERİNİN YÜKSELTİ VE YÖNEYLERE GÖRE DEĞİŞİMİ.pdf
5 Göz aşısı yöntemleri A NEW METHOD TO MANAGE HAZELNUT SUCKERS NİTROGEN SOLUTION APPLICATON.pdf
Azotlu çözelti ile dip sürgünü temizliğinin fındıkta verim ve meyve kalitesi üzerine.pdf
FINDIK DİP SÜRGÜNÜ TEMİZLİĞİNDE AZOTLU ÇÖZELTİ UYGULAMASI.pdf
FINDIK DİP SÜRGÜNÜ TEMİZLİĞİNDE FARKLI YÖNTEMLERİN UYGULANABİLİRLİĞİ.pdf
BALIK AND BEYHAN; 2019_XENİA.pdf
balık ve beyhan_2019_pollen qulaity.pdf
balık, beyhan_2019-pollen compatibilty .....pdf
fındıkta tozlayıcı çeşit.pdf
HÜSEYİN İRFAN BALIK_DOKTORA TEZİ.pdf
6 Kalem aşısı yöntemleri FINDIKTA YERDEN VE DALDAN HASAT.pdf
SERT KABUKLU MEYVE TÜRLERİNDE HASAT HARMAN VE MEKANİZASYON.pdf
TÜRKİYE’DE DÜZ VE DÜZE YAKIN ARAZİLERDE YETİŞTİRİLEN FINDIĞIN MEKANİK HASAT OLANAKLARIN.pdf
FINDIKLARIN BAKTERİYEL YANIKLIK HASTALIĞINA TOLERANSLARI.pdf
FINDIKTA KÜLLEME HASTALIĞI VE YAZICI BÖCEKLER SLAYT DERLEMESİ.pdf
bazı organik materyallerin fındıkta verim ve kalite üzerine etkileri, erzurum kongre.pdf
Bazı Organik Materyallerin ve Toprak Düzenleyicilerin Organik Fındık.pdf
GİDYA UYGULAMASININ FINDIKTA VERİM VE KALİTE ÜZERİNE ETKİSİ.pdf
HUMİK ASİT BOR İNTERAKSİYONUNUN TOMBUL FINDIK ÇEŞİDİNDE (Corylus avellana L.) VERİM VE BAZI KALİTE PARAMETRELERİNE ETKİSİ.pdf
ORGANİK MALÇ OLARAK FINDIK KAVŞAĞININ BİTKİ GELİŞİMİ, SULAMA VE YABANCI OT ÜZERİNE ETKİLERİ.pdf
7 Meyve fidanı üretiminde kullanılan anaçlar DİFFERENT GRAFTİNG TİMES AND METHODS.pdf
Graft Compatibility in Some Turkish Chestnut Genotypes (C. sativa Mill.).pdf
KESTANE (Castanea sativa Mill.) ÇOĞALTIMINDA EN UYGUN.pdf
KESTANE DENÇ DOKU AŞILARI Anatomi.pdf
KESTANE FİDANI ÜRETİMİ.pdf
KESTANEDE GENÇ DOKU AŞILARI.pdf
8 Ara sınavı
9 Aşı uyuşmazlığının sebepleri, uyuşmazlık belirtileri GIDA SANAYİİNDE KESTANE.pdf
KESTANE ÖZEL AĞAÇLANDIRMA.pdf
KESTANEDE EKOLOJİ VE YETİŞTİRME TEKNİĞİ SLAYT DERLEMESİ.pdf
KESTANEDE FENOLOJİK DÖNEMLER.pdf
KESTANEDEN BİTKİSEL İLAÇLAR-GIDA-BAL.pdf
Some Phenological Properties of Chestnut Genotypes.pdf
10 Çelikle çoğaltma AŞILARA KANSER BULAŞMASI.pdf
Bazı-Kes. Gen. Kans.Day.pdf
GAL ARISINA DAYANIKLILIK YUSUF TEZ.pdf
Gallwasp-current-situation-and-prospects-of-biological-control-in-Europe.pdf
KANSERİN VEJETATİF UYUM GRUPLARI.pdf
KESTANE HASTALIK VE ZARARLILARI SLAYT DERLEMESİ.pdf
KESTANE KANSERİNE HASSASİYET-ARTVİN-DENNİS.AVI
Monitoring-of-chestnut-health-condition-using-an-Unmanned-Aerial-Vehicle.pdf
OGM-KESTANE HASTALIK 1-64 KUCUK.pdf
11 Çeliklerin köklenmesi üzerine etkili faktörler ÇİNDE KESTANE YETİŞTİRİCİLİĞİ.pdf
Determination of Superior Chestnut Genotypes in the Central Black Sea.pdf
Hybrid chestnut genotypes from Turkey.pdf
KESTANE İLE İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLER.pdf
kore kestane makalesi-verimlilikle ilgili.pdf
KUZEY AMERİKADA KESTANE YETİŞTİRİCİLİĞİNİ GELİŞTİRME POTANSİYELİ.pdf
PORTEKİZ-2014 VE MACARİSTAN KESTANE KONGRELERİ.pdf
12 Hormon hazırlama yöntemleri İÇ BOZUKLUĞU-IKB.pdf
KESTANE İÇ KURTLARI EĞİTİMİ PROJESİ.pdf
Kestane sıcak su deneme makalesi Meyve bilimi 20107.pdf
KESTANEDE FARKLI AMBALAJ TİPLERİ.pdf
KESTANEDE HASAT, KALİTE VE MUHAFAZA.pdf
Nut-rots-of-chestnut-a-significant-problem.pdf
suda bekletme-wormy chestnut.pdf
13 Daldırma ile çoğaltma ceviz- anaç çalışması.pdf
ceviz çeşitlerinin performansı Gaziantep.pdf
Ceviz hastalık ve zararlıları slayt derlemesi.pdf
CEVİZDE KABUK ALTI AŞISI.pdf
CEVİZ-RANA Agro-INDUSTRY CORP WALNUT AFTER CARE INSTRUCTIONS.pdf
14 Mikro çoğaltma FARKLI SICAKLIKLARIN CEVİZ AŞILARINDA KALLÜS OLUŞUMU VE AŞI BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ.pdf
Tüplü ceviz fidanı üretiminde farklı sürgün aşı yöntem ve zamanlarının aşı başarısına etkisi.pdf
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1328302 Çoğaltmanın amacını ve bitki çoğaltımında kullanılan yöntemleri öğrenir.
2 1328303 Tohumla çoğaltmayı öğrenir.
3 1328304 Aşı yöntemlerini öğrenir.
4 1328305 Meyvecilikte kullanılan anaçları öğrenir.
5 1328306 Çelikle çoğaltma yöntemlerini ve hormon hazırlamayı öğrenir.
6 1328307 Daldırma ile çoğaltma yöntemlerini öğrenir.
7 1328308 Mikro çoğaltma yöntemlerini öğrenir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66662 Bahçe Bitkileri Bölümü Yüksek Lisans programının eğitim amacı; bölümümüzün misyon ve vizyon değerleri doğrultusunda temel mühendislik alanında yeterli bilgi ve donanıma sahip, çevre bilinci gelişmiş, ekip çalışması yapabilen, sosyal ve iletişim becerileri olan, bağımsız kararlar alıp uygulayabilen, sorumluluk sahibi, alanında gerekli çağdaş bilgi ve deneyimle donanmış, sorunların tespiti ve çözümüne yönelik düşünce yeteneğine sahip, üretken, girişimci, işbirliğine açık teknik elemanlar yetiştirmektir.
2 66644 Bahçe Bitkileri Bölümü Yüksek Lisans programının eğitim amacı; bölümümüzün misyon ve vizyon değerleri doğrultusunda temel mühendislik alanında yeterli bilgi ve donanıma sahip, çevre bilinci gelişmiş, ekip çalışması yapabilen, sosyal ve iletişim becerileri olan, bağımsız kararlar alıp uygulayabilen, sorumluluk sahibi, alanında gerekli çağdaş bilgi ve deneyimle donanmış, sorunların tespiti ve çözümüne yönelik düşünce yeteneğine sahip, üretken, girişimci, işbirliğine açık teknik elemanlar yetiştirmektir.
3 66651 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan veya geliştiren yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunur.
4 66652 Üretim materyalinin seçilmesi, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yetisine sahiptir.
5 66649 Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmeleri takip eder.
6 66650 Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlar.
7 66647 Ölçme, değerlendirme ve analiz yapar, çıktıları genel kullanıma sunar.
8 66648 Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygular.
9 66645 Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçleri takip eder (fizyolojik, morfolojik), değerlendirir ve çözüm üretir.
10 66646 Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olur.
11 66657 Alanında edindiği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini farklı disiplinlerde uygular.
12 66658 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 66659 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine kolayca ulaşır ve ileri düzeyde kullanır.
14 66660 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
15 66656 Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade eder, bunları bilimsel ortamlarda savunur.
16 66655 Alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
17 66653 Alanıyla ilgili bilgileri değerlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
18 66661 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
19 66654 Sahip olduğu alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, değerlendirir, yorumlar ve bilimsel araştırmalarda bulunur.
20 66663 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm üretir, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Çıktısı
1 3 3 3 4 5 3 5 3 4 4 3 4 3 5 4 4 5 3 4 5
2 4 4 3 4 5 3 5 3 4 4 3 5 3 5 3 4 4 4 4 5
3 4 3 3 4 4 4 4 4 3 4 3 3 4 3 3 3 4 3 4 4
4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4
5 4 4 3 4 3 4 4 4 4 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4
6 4 4 4 3 3 4 4 4 4 4 5 4 4 3 3 3 4 4 3 3
7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek