Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOP712 | Artıkların ve Atıkların Kullanılması | 927003 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 70 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 1 | 30 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
6 | Uygulama/Pratik | 1 | 11 | 11 |
20 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
29 | Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’nin mevcut arazi varlığı ve kullanım dağılımı, | |||
2 | Mevcut Arazilerin Yeteneklerine Göre Kullanım Dağılımı | |||
3 | Ülkemizde yanlış ve amaç dışı arazi kullanımı durumu | |||
4 | Arazi kalite dereceleme çalışmalarında hiyaraşik yaklaşımlar (Arazi yetenek sınıflaması), | |||
5 | Arazi kalite dereceleme çalışmalarında hiyaraşik yaklaşımlar (FAO dereceleme sistemi), | |||
6 | FAO dereceleme sistemi kullanılarak yapılan örnek uygulamalar, | |||
7 | Ara sınav | |||
8 | Arazi toplulaştırması, değer-taktir çalışmalarında Store indeksi, örnek çalıma incelenmesi | |||
9 | Arazi kalite dereceleme çalışmalarında Verimlilik indeksi örnek çalıma incelenmesi | |||
10 | Arazi kalite dereceleme çalışmalarında arazi kalite indeksi örnek çalıma incelenmesi | |||
11 | Arazi kalite dereceleme çalışmalarında doğrusal kombinasyon tekniği ve yapılan örnek uygulamalar | |||
12 | Arazi kalite dereceleme çalışmalarında doğrusal olmayan kombinasyon tekniği ve yapılan örnek uygulamalar | |||
13 | Modeller arasında güçlü ve zayıf yanların karşılaştırılması | |||
14 | Modeller arasında güçlü ve zayıf yanların karşılaştırılması |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1539458 | Türkiye’nin mevcut arazi varlığı ve kullanım dağılımı, yanlış ve amaç dışı arazi kullanımı durumu hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | 1539459 | Arazilerin kalite ve karakteristiklerine göre derecelendirmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | 1539460 | Arazi derecelendirme çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 74619 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen yeterli alt yapıya sahip olma. |
2 | 74620 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki problemleri saptama, tanımlama, uygun analitik yöntemlerle çözümleme becerisine sahip olma |
3 | 74621 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri gereksinimleri karşılayabilecek şekilde kullanabilme yeteneğinde olma. |
4 | 74622 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları tanımlayabilme, deney yapma, veri toplama, analiz etme, sonuçlara göre çözüm önerileri getirebilme. |
5 | 74623 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, bireysel ve çok disiplinli çalışmalarda sorumluluk alma ve etkin çalışabilme becerisinde olma. |
6 | 74627 | Tarımsal üretimi etkileyen erozyon, toprak su kirliliği, çoraklaşma gibi toprak sorunlarının çözümü için gerekli projeleri yapar ve temel düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
7 | 74624 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında edindiği bilgi ve becerilere ilaveten, kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi. |
8 | 74625 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili konularda sözlü ve yazılı iletişimi doğru ve düzgün cümlelerle yapabilme ve konuşabilme becerisi ve bir yabancı dili etkin kullanma becerisine sahip olma |
9 | 74626 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki gelişmeleri yorumlama, değerlendirme ve uygulama becerisine sahip olma. Alanındaki mesleki ve etik değerlere uygun hareket etm |