Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2102077132000 | Top. Mikrobiy. ve Biyokimyasında Araş.Yöntemleri | 927001 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 0 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 0 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
2 | Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
7 | Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Toprak enzimleri (enzimler ve etki mekanizmaları, enzim kinetikleri) | |||
2 | Toprak enzimleri (enzim aktivitelerini etkileyen faktörler) | |||
3 | Toprataki karbon döngüsü (organik maddenin parçalanması) | |||
4 | Toprataki karbon döngüsü (selüloz, hemiselüloz, lignin, kitin, inülin, nişasta, pektinin toprakta ayrışması) | |||
5 | Toprataki karbon döngüsü (humus ve humifikasyon) | |||
6 | Topraktaki Azot döngüsü (mineralizasyon, nitrifikasyon) | |||
7 | Topraktaki Azot döngüsü (denitrifikasyon, asimilasyon) | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Topraktaki Azot döngüsü (fiksasyon) | |||
10 | Toprakta Fosfor döngüsü (mineralizasyon, asimilasyon) | |||
11 | Toprakta Fosfor döngüsü (oksidasyon-redüksiyon tepkimeleri, inorganik P’nin çözünürlüğü) | |||
12 | Toprakta Kükürt döngüsü (organik S’nin mineralizasyonu, asimilasyon) | |||
13 | Toprakta Kükürt döngüsü (S oksidasyonu-redüksiyonu) | |||
14 | Toprakta Demir, Mangan, civa ve arsenik döngüsünün mikrobiyolojisi ve biyokimyası | |||
15 | ||||
16 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
124329 | 1183974 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü öğrencilerinin toprak mikroorganizmaları hakkında detaylı ve güncel bilgilere sahip olacaktır. |
124330 | 1196575 | Öğrenciler toprak mikroorganizmalarını, çeşitli tanı ve teşhis yöntemleri kullanarak tanımlayabilecektir. |
124331 | 1184420 | Toprak mikroorganizmaları ve bunların tarımsal katkıları ile ilgili öğrendikleri bilgilerini ilerideki mesleki derslerinde kullanabilecektir. |
124332 | 1191361 | Öğrenciler toprak mikroorganizmalarının toprakların fiziksel ve kimyasal özellikleri üzerine etkisi, bitkisel üretim üzerine katkıları konularında temel bilgi ve birikime sahip olacaklardır. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 66887 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen yeterli alt yapıya sahip olma. |
2 | 66888 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki problemleri saptama, tanımlama, uygun analitik yöntemlerle çözümleme becerisine sahip olma |
3 | 66889 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri gereksinimleri karşılayabilecek şekilde kullanabilme yeteneğinde olma. |
4 | 66890 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları tanımlayabilme, deney yapma, veri toplama, analiz etme, sonuçlara göre çözüm önerileri getirebilme. |
5 | 66891 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, bireysel ve çok disiplinli çalışmalarda sorumluluk alma ve etkin çalışabilme becerisinde olma. |
6 | 66892 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında edindiği bilgi ve becerilere ilaveten, kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi. |
7 | 66893 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili konularda sözlü ve yazılı iletişimi doğru ve düzgün cümlelerle yapabilme ve konuşabilme becerisi ve bir yabancı dili etkin kullanma becerisine sahip olma |
8 | 66894 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki gelişmeleri yorumlama, değerlendirme ve uygulama becerisine sahip olma. Alanındaki mesleki ve etik değerlere uygun hareket etm |
9 | 66895 | Tarımsal üretimi etkileyen erozyon, toprak su kirliliği, çoraklaşma gibi toprak sorunlarının çözümü için gerekli projeleri yapar ve temel düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |