Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TYS710 Kültürteknikte Uzaktan Algılama Tekniklerinin Kullanımı 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Dersin temel amacı öğrencilere uydu görüntüleri, iklim verileri ve yer verilerini kullanarak enerji dengesi algoritmaları ile evapotranspirasyon haritalamasını öğretmektir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Eyüp Selim Köksal

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Wynne, R. H., Campbell, J. B. 2011. Introduction to Remote Sensing. Newyork, USA. - Tempfli, K., Kerle, N., Huurnaman, G. C., Janssen, L. L. F., 2009. Principles of Remote Sensing. ITC. The Netherlands. - Allen, R. G.,Bastiaansen, W G. M., 2005. Special issue on remote sensing of crop evapotranspiration for large regions. Irrigation of Drainage Systems, 19: 207-210. - Allen, R. G., Tasumi, M., Morse, A., 2005. Satellıte-Based Evapotranspıratıon by Metrıc and Landsat for Western States Water Management. Presented at the US Bureau of Reclamation Evapotranspiration Workshop Feb 8-10, – Ft. Collins, CO. - Allen, R.G., Walter, I.A., Elliott, R., Howell, T., Itenfisu, D., Jensen, M., 2005. The ASCE Standardized Reference Evapotranspiration Equation. Environmental and Water Resources Institute of the American Society of Civil Engineers January, Final Report. - Allen, R.G., Tasumi, M., Trezza, R., 2007. Satellite-based energy balance for mapping evapotranspiration with internalized calibration (METRIC)–Model. J. Irrig. Drain. Eng. ASCE 133 (4), 380–394.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Derste iklim verileri, uydu görüntüleri, MS Excel ve uydu görüntüsü işleme yazılımları ders materyali olarak kullanılmaktadır. Öğrencilerin enerji dengesi algoritamalarını söz konusu yazılımlar aracılığıyla görüntülere uygulamaları sağlanmaktadır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 3 42
6 Uygulama/Pratik 1 7 7
27 Makale Yazma 3 10 30
29 Bireysel Çalışma 15 7 105

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Uzaktan algılamada temel kavramlar
2 Uydu görüntüleri temel özellikleri
3 Uzaktan algılamada gerekli meteorolojik verileri
4 Enerji dengesi temel yaklaşımlar
5 Enerji dengesi bileşenleri
6 Uydu görüntülerine enerji dengesi uygulamaları
7 Sınav
8 Uydu görüntülerine enerji dengesi uygulamaları
9 Uydu görüntülerine enerji dengesi uygulamaları
10 Uydu görüntülerine enerji dengesi uygulamaları
11 Uydu görüntülerine enerji dengesi uygulamaları
12 Evaotranspirasyon haritalama
13 Evaotranspirasyon haritalama
14 Evaotranspirasyon haritalama
15 Sınav

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1284349 Uzaktan algılamada temel kavramlar
2 1284350 Enerji dengesi genel eşitlikler
3 1284351 Uydu görüntülerinin temel özellikler
4 1284352 Uydu görüntülerine enerji dengesinin uygulanması
5 1284353 Evapotranspirasyon haritalarının oluşturulması

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66839 Tarımsal yapılar ve sulama alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen yeterli alt yapıya sahip olma.
2 66838 Tarımsal Yapılar, Tarımsal İnşaat, Çevre Koşulları Denetimi, Meteoroloji, Sera Planlaması, Tarımsal Sulama Sistemleri, Sulama Yöntemleri, Tarımsal Drenaj, Arazi Islahı, Tarımsal Hidroloji, Tarımsal Hidrolik, Köy İçme Suları, Arazi Tesviyesi, Kırsal Yerleşim Teknikleri gibi bazı özel uzmanlık konularında da görev yapabilme bilgi ve becerine sahip olabilmektedirler.
3 66840 Proje hazırlayabilme, bireysel iş yapabilme ve ilgili kurumlarad sorumluluk alabilme yetkinliklerine sahiptir.
4 66844 Her alan ve gurupla iletişim kurabilme alt yapısına sahip
5 66841 Kendini geliştirme ve öğrenmeye açık ve uygulayıcı
6 66842 Bireysel ve grup çalışmalarına yatkın, yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilme yetkinliğine sahip
7 66843 Kendi çalışma alanında teorik ve pratik bilgi ve beceri yeterliliğine sahip

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Çıktısı
1 3 3 4 3 4 4 4
2 4 4 4 4 5 5 4
3 4 4 4 5 4 4 5
4 4 4 4 4 5 5 5
5 3 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek