Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EBAH605 Breeding for Temperate Fruit 927003 1 2 8

Dersin Amacı

Meyve ıslahının önemi, ıslaha başlamadan yapılacak çalışmalar, ıslah yöntemlerinin ayrıntılı olarak tartışılması, biyoteknolojik yöntemlerin ıslahta kullanımı konularının irdelenmesi. Ilıman iklim meyve türlerinde ıslah çalışmalarının yapılma amacının ortaya konulması ve biyoteknolojik yöntemlerin uygulanmasını amaçlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Ahmet ÖZTÜRK

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Moore, J.N., Janick,J. (ed.) 1983. Methods in Fruit Breeding. Purdue University Press, Janick,J., Moore, J.N., (ed.) 1996. Fruit Breeding, Vol: 1-2-3. John Wiley Sons Inc. Badanes, M.L., Byrne, H.D., (ed.) 2012. Fruit Breeding, Springer New York. Jain, M.S., Priyadarshan, P.M., (ed.) 2009. Breeding Plantation Tree Crops. Temperate Species. Springer New York.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Ilıman iklim meyvelerinde ıslahın önemi, ıslahın kriterleri, amacı, yöntemleri, biyoteknolojik gelişmeler ile ıslahın mevcut durumu ve geleceği hakkında detaylı bilgilerin verilmesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 70 1
4 Quiz 4 30 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
5 Derse Katılım 13 4 52
6 Uygulama/Pratik 3 2 6
16 Alan Gezisi 3 5 15
20 Rapor Hazırlama 8 4 32
28 Makale Kritik Etme 9 4 36
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Islah kavramı ve tanımı
2 Meyvecilikte çeşit ıslahının amacı ve önemi
3 Meyvecilikte ıslahın tarihi ve günümüze kadar geçirdiği evreler
4 Meyvecilikte introdüksiyonlar
5 Seleksiyon ıslahı ve uygulanması
6 Melezleme ıslahı ve uygulanması
7 Mutasyon ıslahı ve uygulanması
8 Ara sınav
9 Poliploidy ıslahı ve uygulanması
10 Yumuşak çekirdekli meyve türlerinde yapılan ıslah çalışmaları
11 Sert çekirdekli meyve türlerinde yapılan ıslah çalışmaları
12 Sert kabuklu meyve türlerinde yapılan ıslah çalışmaları
13 Biyoteknolojik yöntemlerin meyve ıslahında kullanımı
14 Ilıman iklim meyve türleri ıslahında biyoteknolojik yöntemlerden yararlanma ve gelişmeler
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1282095 Meyvecilikte ıslah kavramını ve tarihi geçmişini öğrenir
2 1282096 Islaha başlamadan yapılması ve göz önünde bulundurulması gereken koşulları öğrenir
3 1282097 Seleksiyon ıslahı ve uygulamasını öğrenir
4 1282098 Melezleme, Mutasyon ve Poliploidy ıslahı ve uygulamasını öğrenir
5 1282099 Biyoteknolojik yöntemlerin meyve ıslahında kullanımını öğrenir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66662 Bahçe Bitkileri Bölümü Yüksek Lisans programının eğitim amacı; bölümümüzün misyon ve vizyon değerleri doğrultusunda temel mühendislik alanında yeterli bilgi ve donanıma sahip, çevre bilinci gelişmiş, ekip çalışması yapabilen, sosyal ve iletişim becerileri olan, bağımsız kararlar alıp uygulayabilen, sorumluluk sahibi, alanında gerekli çağdaş bilgi ve deneyimle donanmış, sorunların tespiti ve çözümüne yönelik düşünce yeteneğine sahip, üretken, girişimci, işbirliğine açık teknik elemanlar yetiştirmektir.
2 66644 Bahçe Bitkileri Bölümü Yüksek Lisans programının eğitim amacı; bölümümüzün misyon ve vizyon değerleri doğrultusunda temel mühendislik alanında yeterli bilgi ve donanıma sahip, çevre bilinci gelişmiş, ekip çalışması yapabilen, sosyal ve iletişim becerileri olan, bağımsız kararlar alıp uygulayabilen, sorumluluk sahibi, alanında gerekli çağdaş bilgi ve deneyimle donanmış, sorunların tespiti ve çözümüne yönelik düşünce yeteneğine sahip, üretken, girişimci, işbirliğine açık teknik elemanlar yetiştirmektir.
3 66651 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan veya geliştiren yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunur.
4 66652 Üretim materyalinin seçilmesi, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yetisine sahiptir.
5 66649 Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmeleri takip eder.
6 66650 Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlar.
7 66647 Ölçme, değerlendirme ve analiz yapar, çıktıları genel kullanıma sunar.
8 66648 Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygular.
9 66645 Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçleri takip eder (fizyolojik, morfolojik), değerlendirir ve çözüm üretir.
10 66646 Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olur.
11 66657 Alanında edindiği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini farklı disiplinlerde uygular.
12 66658 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 66659 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine kolayca ulaşır ve ileri düzeyde kullanır.
14 66660 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
15 66656 Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade eder, bunları bilimsel ortamlarda savunur.
16 66655 Alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
17 66653 Alanıyla ilgili bilgileri değerlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
18 66661 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
19 66654 Sahip olduğu alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, değerlendirir, yorumlar ve bilimsel araştırmalarda bulunur.
20 66663 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm üretir, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Çıktısı
1 4 3 3 4 4 5 4 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 3 3
2 4 5 3 5 4 5 3 4 3 4 4 3 4 4 4 5 4 4 3 3
3 4 3 4 3 4 4 3 5 3 4 3 3 4 4 4 3 4 4 4 4
4 4 4 4 3 4 3 4 3 4 3 3 4 3 4 4 5 5 3 3 4
5 5 4 3 5 3 4 4 4 5 4 5 5 3 4 4 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek