Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
2103046382000 Tünel Teknolojisi 927003 1 1 8

Dersin Amacı

Tünel yapım teknikleri hakkında genel bilgi edinmek

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç.Dr. Erhan Burak PANCAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Arıoğlu, E. ve Yüksel, A., Tünel ve Yer altı Mühendislik Yapılarında Çözümlü Püskürtme Beton Problemleri, TMMOB Maden Mühendisleri Odası, İstanbul, 1999. Erguvanlı, K. Mühendislik Jeolojisi, Kitabevi, İstanbul, 1994. Alun Thomas, Püskürtme beton kaplamalı tüneller, Temmuz 2018. T.C. Orman ve Su İşleri bakanlığı Devlet ve Su İşleri Genel Müdürlüğü, Barajlar ve Hidroelektrik Santraller Yapısal Tasarım Rehberi T.C. Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar, Havameydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü, Demiryolları Planlama ve Tasarım Esasları Prof.Dr. Mehmet BOZKURT, Tüneller-Ders Notları Prof.Dr. Ergin ARIOĞLU, Tüneller Dersi Sayfası, http://www.yildiz.edu.tr/~sahin/tuneller/tunel.htm Ders notları, power point sunumlar, makaleler, tezler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Tünellerin tarihçesi, tünel yapım yöntemleri, Delme-patlatma yöntemi, Yeni Avusturya Yöntemi, TBM, EPBM, Aç-kapa yöntemi, Top-down yöntemi, Batırma tünelleri, püskürtme beton, Tünel kazaları, Tünellerde havalandırma

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 70 1
39 Rapor Sunma 1 30 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 3 39
10 Tartışma 13 1 13
11 Soru-Yanıt 6 1 6
21 Rapor Sunma 1 15 15
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 10 80

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tünellerle ilgili genel bilgi tünel ders notu 1.pptx
2 Tünel tarihçesi
3 Tünel açma çeşitleri tünel ders notu 2.pptx
4 Delme-patlatma yöntemi
5 Yeni Avusturya yöntemi (NATM)
6 Yeni Avusturya yöntemi (NATM)
7 TBM yöntemi
8 EPBM yöntemi tünel ders notu 4.pptx
9 Ara sınav
10 Aç-kapa yöntemi, yukarıdan-aşağıya yöntemi
11 Batırma tünelleri, püskürtme beton Batırma Tüneller.pptx
12 Dünyadaki tünel örnekleri
13 Tünel kazaları ve sebepleri TÜNEL KAZALARI.pptx
14 Tünellerde güvenlik ve havalandırma 29 KASIM havalandirma tünelleri.pptx
15 Final Sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1287561 Öğrenciler tünel çeşitleri ile ilgili bilgi edinecek
2 1287562 Tünel yapım teknikleri öğrenilecek
3 1287563 Öğrenciler tünel kazaları ve sebepleri ile ilgili bilgi edinecek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66982 Alanı ile ilgili yaşam boyu öğrenme ve ileri seviyede bilgi edinmenin gerekliliği bilinci ile ileri seviyede bilgi edinmeyi gerçekleştirebilme
2 66983 İnşaat Mühendisliğinde Yüksek Lisans yaptığı alanda bilimsel araştırma yaparak ayrıntılı bilgiye ulaşabilme, elde edilen bilgi ve verileri yorumlama ve uygulama olarak değerlendirme
3 66984 İnşaat Mühendisliği uygulama alanındaki bir çözümlemeyi farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturarak farklı problemlere uygulayabilme
4 66985 İnşaat Mühendisliği alanında karşılaşılan problemleri modern teknik ve yöntemler kullanarak çözebilme
5 66986 Alanı ile ilgili konularda liderlik yapma, çok yönlü problemlerde çözüm yaklaşımları geliştirme ve sorumluluk alabilme
6 66987 Alanı ile ilgili çalışmalarla elde etmiş olduğu süreç ve sonuçlarını, alandaki ve alanı dışındaki ulusal ve uluslararası gruplara sözlü ya da yazılı olarak sistemli bir biçimde aktarabilme
7 66988 Alanının gerektirdiği tasarım ve uygulama etkinliklerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak gerçekleştirecek seviyede bilgisayar yazılımı bilme
8 66989 Alanı ile ilgili uygulamaları, sosyal ve çevresel boyutlarını anlayarak ve uyum sürecini gözeterek gerçekleştirebilme
9 66990 Alanı ile ilgili çalışmaları sonucunda elde etmiş olduğu verilerin yorumlanması, değerlendirilmesi ve uygulanması aşamasında meslek ahlak (etik) ve sorumluluk içinde davranabilme, bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme
10 66991 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 5
3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek