Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
FBUA100 Uzmanlık Alan Dersi 927001 1 2 0

Dersin Amacı

Öğrencilere, araştırma kavramını tanıtmak, araştırmaya başlamadan önce yapılan planlama ile sonuca varılıncaya kadar geçen süreci yönetebilmeleri konusunda, bilgi ve deneyimlerini artırmakla birlikte, bilimsel etik ve çalışma disiplinin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Tüm Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Araştırma kavramını tanıtmak, Yüksek Lisans çalışmasının safhalarına ilişkin bilgiler, literatür taraması ve kaynakların incelenmesine dair yöntem tanıtılması, materyal ve metot kavramını tanıtma,deneme planı yapma, istatistik analiz yöntemleri, veri işleme metodu, veri analizi, sonuçları tablo ve grafiklerle verme yöntemleri, sonuçların değerlendirilmesi, sonuçların tartışılması ile ilgili bilgiler.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 60
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 40
10 Tartışma 1 60 1
11 Soru-Yanıt 1 40 1
41 Proje Sunma 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
12 Takım/Grup Çalışması 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş-Araştırma kavramı
2 Bilimsel araştırmanın önemi ve hipotez kavramı
3 Oluşturulan hipotez konusuna ilişkin kaynak ve literatür inceleme
4 Tarama yapılan literatür listesini dizinleme ve inceleme metodu
5 Araştırma materyali nedir?
6 Metot kavramı ve araştırma metodunu oluşturma
7 Deneme planı oluşturma
8 Laboratuvar ve arazi denemeleri için uygulama, alanı tanıma
9 Deneme yürütme ilkeleri
10 Veri girişleri
11 Verilerin analizi, istatistik metotlara kısa bakış
12 Verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması
13 Hipotezin değerlendirilmesi
14 Tartışma bölümünün oluşturulması, araştırmadan sonuç çıkarma
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
122275 1540983 Araştırma kavramını tanıtmak
122276 1540984 Araştırma türlerini kavratmak, hipotez oluşturma
122277 1540978 Konu ve literatür tarama
122278 1540979 Deney planı ve deney yapma
122279 1540980 Sonuçların analizi
122280 1540981 Veri değerlendirme ve yorumlama becerisi kazandırma
122281 1540982 Tartışma ve araştırmadan sonuç çıkarma becerisi kazandırma

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 75933 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
2 75934 Çalışmalarında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
3 75935 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme; sistem veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler önerebilme becerisi kazanır.
4 75936 Bir hedef doğrultusunda karmaşık sistemlerin modellenmesi, iyileştirilmesi, kontrolü ve tasarımı için uygun metodoloji ve prosedürler geliştirebilir.
5 75937 Eğitim süresi boyunca edindikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
6 75938 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
7 75939 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve uygulayabilme yeteneği kazanır.
8 75940 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.
9 75941 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda net bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
122275 5 5 5 5 5 5 5 5 5
122276 5 5 5 5 5 5 5 5 5
122277 5 5 5 5 5 5 5 5 5
122278 5 5 5 5 5 5 5 5 5
122279 5 5 5 5 5 5 5 5 5
122280 5 5 5 5 5 5 5 5 5
122281 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek