Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FMA670 | Kuaterniyonlar Teorisi II | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
2 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
8 | Rehberli Problem Çözümü | 14 | 6 | 84 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Çizgiler Geometrisi | |||
2 | Regle Yüzeyler | |||
3 | Bir Dual Noktanın Yörüngesinin Elemanları ve Teğeti | |||
4 | Bir Dual Noktanın Yörüngesinin Asli Normali ve Kanonik İzafe Sisteminin Kullanılması | |||
5 | ID-modülde ve Çizgiler Uzayında bir-parametreli Hareketler | |||
6 | Birim dual küresel hareket ve Regle yüzeyler teorisi | |||
7 | Holditch Teoreminin bir genelleştirilmesi | |||
8 | Steiner Teoreminin bir genelleştirilmesi | |||
9 | Steiner Teoreminin bir genelleştirilmesi | |||
10 | ara sınav | |||
11 | Kapalı Regle yüzeylerin yörüngesi | |||
12 | Uzaysal kinematikte ivme eksenleri | |||
13 | Uzaysal kinematikte ivme eksenleri | |||
14 | Bresse ve Büküm kongrüansları | |||
15 | Çemberin Study dönüşümü | |||
16 | Dönem sonu sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
122282 | 1436119 | Çizgiler geometrisinde regle yüzeylerin cebirsel değişmezlerini tanımlar ve hesaplar, |
122283 | 1425376 | Yörünge yüzeyin çatısını inşa eder, |
122284 | 1426635 | Bir parametreli Dual küresel hareketi tanımlar |
122285 | 1428340 | Bir parametreli Dual küresel hareketin cebirsel değişmezlerini hesaplar |
122286 | 1429902 | Dual küresel hareketlerin Kanonik izafe sistemini inşa eder |
122287 | 1439567 | Kapalı regle yüzeyleri tanımlar, |
122288 | 1421461 | Uzaysal harekette hızları ve ivmeleri hesaplar, |
122289 | 1437444 | Uzaysal hareketin Bresse ve büküm kongrüaslarını formüle eder. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 74163 | Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. |
2 | 74166 | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
3 | 74167 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. |
4 | 74168 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. |
5 | 74169 | Çalışma hayatında etik sorumlulukların gereklerini yerine getirebilme. |
6 | 74170 | Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme. |
7 | 74171 | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
8 | 74176 | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
9 | 74177 | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
10 | 74164 | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
11 | 74165 | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
12 | 74172 | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
13 | 74174 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
14 | 74175 | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili geliştirebilme. |
15 | 74173 | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |