Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TYS604 Drenaj Sistemleri 927003 1 2 7.5

Dersin Amacı

Tarımsal drenajın tanımı, drenajın yararları ve drenaj sistemlerinin planlanmasında yapılması gereken etüdler hakkında bilgi vermek. Tabansuyu derinliği ve tabansuyu tuzluluk haritalarının hazırlanmasını öğrenirler

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Yrd.Doç.Dr. Hakan Arslan

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1-Drenaj ve Arazi Islahı, Y. Güngör, Z. Erözel, AÜ Ziraat Fakültesi Yayın No 1341, 1994, Ankara

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 3 3
2 Final Sınavı 1 5 5
5 Derse Katılım 14 3 42
8 Rehberli Problem Çözümü 7 5 35
36 Rapor 4 18 72
54 Ev Ödevi 5 6 30

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Drenajın tanımı, önemi ve tarımsal drenajın tanımlanması Tanışma ve giriş drainage methods.pdf
2 Drenajın etkileri ve drenaj yapılmamış alanlarda oluşacak sorunların tartışılması Rehberli problem çözme
3 Toprak-bitki-su ilişkileri ve tarımsal drenajın bu alanlardaki yeri Rehberli problem çözme
4 Toprakta suyun hareketi, doymuş koşullardaki hareketi Rehberli problem çözme
5 Toprakta suyun hareketi, doymamış koşullardaki hareketi Rehberli problem çözme
6 Drenaj sistemlerinde etütler Rehberli problem çözme
7 Drenaj sistemlerinde ayrıntılı etütler Rehberli problem çözme
8 Bariyer tabakasının saptanması Rehberli problem çözme
9 Hidrolik iletkenlik tanımı, ölçümleri saptanması Rehberli problem çözme
10 Ara sınav
11 Arazi şartlarında hidrolik iletkenliğin ölçülmesi Rehberli problem çözme
12 Tabansuyu haritalarının hazırlanması Rehberli problem çözme
13 Tuzlu ve sodyumlu topraklar Rehberli problem çözme
14 Etütlerin değerlendirilmesi Rehberli problem çözme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1431522 Toprak suyunu ve toprakta suyun tutulmasını, doymuş ve doymamış toprak koşullarında suyun hareketini kavrayabilme
2 1432291 Labaratuvar ve arazi şartlarında hidrolik iletkenliği belirleyebilme
3 1432431 Tarımsal drenajın ve arazi ıslahının önemini/yararını açıklayabilme
4 1432631 Drenaj etütlerini yapabilme
5 1433856 Drenaj etüt sonuçlarını yorumlayabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 74578 Tarımsal yapılar ve sulama alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen yeterli alt yapıya sahip olma.
2 74577 Tarımsal Yapılar, Tarımsal İnşaat, Çevre Koşulları Denetimi, Meteoroloji, Sera Planlaması, Tarımsal Sulama Sistemleri, Sulama Yöntemleri, Tarımsal Drenaj, Arazi Islahı, Tarımsal Hidroloji, Tarımsal Hidrolik, Köy İçme Suları, Arazi Tesviyesi, Kırsal Yerleşim Teknikleri gibi bazı özel uzmanlık konularında da görev yapabilme bilgi ve becerine sahip olabilmektedirler.
3 74579 Proje hazırlayabilme, bireysel iş yapabilme ve ilgili kurumlarad sorumluluk alabilme yetkinliklerine sahiptir.
4 74583 Her alan ve gurupla iletişim kurabilme alt yapısına sahip
5 74580 Kendini geliştirme ve öğrenmeye açık ve uygulayıcı
6 74581 Bireysel ve grup çalışmalarına yatkın, yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilme yetkinliğine sahip
7 74582 Kendi çalışma alanında teorik ve pratik bilgi ve beceri yeterliliğine sahip

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Çıktısı
1 5 4 4 4 4 5 4
2 4 5 5 5 4 4 5
3 4 5 4 5 4 4 4
4 5 4 5 4 4 4 5
5 4 4 4 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek