Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TAB605 Tarla Münavebe Teknığı 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Türkiye tarım sektörü, ekim nöbetinin tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi vermek, ekim nöbeti toprak ve bitki besleme ilişkileri, ekim nöbeti hastalık-zararlı ve yabancı otlar, bitkiler arası uyuşum ilişkilerini öğretmek, ön bitki-allelopati ve sinerjizm ilişkilerini kavratmak, ekim nöbetinin planlanmasını öğretmek, Türkiye’nin değişik bölgelerinde uygulanabilecek ekim nöbeti örnekleri vermek ve tartışmak, ekim nöbeti ve sürdürülebilir tarım ilişkileri hakkında bilgi vermek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zeki Acar

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Acar Zeki, İ. Ayan ve G. Günaydın, 2009. Ekim Nöbeti. OMÜ Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No. 62. 2. Könnecke Gustav, 1967. Münavebe. Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Yayınları No. 207.

Staj Durumu

Yok

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
10 Tartışma 5 4 20
20 Rapor Hazırlama 8 3 24
21 Rapor Sunma 8 4 32
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 7 35
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 10 70

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Türkiye tarım sektörünün AB ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
2 Türkiye tarım sektörünün AB ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
3 Tarla tarım yöntemleri (kuru tarım)
4 Tarla tarım yöntemleri (sulu tarım ve nemli tarım)
5 Ekim nöbetinin tarihi gelişimi
6 Ekim nöbeti, toprak ve bitki besleme ilişkileri
7 Ekim nöbeti, toprak ve bitki besleme ilişkileri
8 Ekim nöbeti, hastalık, zararlı böcekler ve yabancı ot ilişkileri
9 Ekim nöbeti, hastalık, zararlı böcekler ve yabancı ot ilişkileri
10 Arasınav
11 Bitkiler arası uyuşum ilişkileri (allelopati, ön bitki, sinerjizm ve toprak yorgunluğu)
12 Bitkiler arası uyuşum ilişkileri (allelopati, ön bitki, sinerjizm ve toprak yorgunluğu)
13 Ekim nöbetinin planlanması
14 Ekim nöbeti ve sürdürülebilir tarım
15 Ülkemizin değişik bölgelerinde uygulanan/uygulanabilecek ekim nöbeti sistemleri
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1186451 Türkiye tarım sektörü hakkında gerekli temel bilgileri öğrenecek ve diğer ülkelerle karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilecektir.
2 1191731 Ekim nöbetinin ne demek olduğunu ve bitkisel üretimdeki önemini öğrenecektir.
3 1197571 Farklı çevre koşullarına uygun alternatif ekim nöbeti sistemleri planlarken dikkate alınacak etmenler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4 1209958 Tarımda sürdürülebilirlik, çevre, insan sağlığı ve biyo-çeşitliliğin korunması ve geliştirilmesinde ekim nöbetinin önemini anlayacaktır.
5 1185459 Farklı ekolojik bölgeler için, sosyo-ekonomik koşulları da dikkate alarak, uygun ekim nöbeti planları geliştirebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66864 Lisans öğreniminde kazandığı bilgi ve becerileri geliştirebilir. Bilimsel yöntemleri kullanarak bilgiye erişebilir, bunları değerlendirip yorumlayabilir ve uygulamaya aktarabilir.
2 66865 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık alanı ile ilgili güncel/mevcut sorunları tanımlayabilir. Bu sorunları çözebilmek için gerekli olan bilgiyi bilimsel, toplumsal ve etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni yöntemler geliştirebilir.
3 66866 Kendi başına ve bağımsız olarak, Tarla Bitkileri alanında uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları uygulama ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneğine sahiptir.
4 66870 Farklı disiplinlerde ve düzeylerde takım çalışması yapabilir, alanında kazanmış olduğu bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
5 66867 Alanı ile ilgili son bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek bilgi ve becerilerini sürekli güncel tutabilir. Bunları iç ve dış paydaşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde aktarabilir.
6 66868 Tarla Bitkileri alanında çalışanlarla, alanı dışındaki bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
7 66869 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yeteneğine sahiptir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Çıktısı
1 5 4 5 4 5 5 3
2 5 4 4 4 4 4 3
3 5 5 5 4 4 4 3
4 5 5 5 4 5 5 3
5 5 5 5 4 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek