Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RES617 | Estetik | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, ders literatür ve kaynak önerisi. Estetik ve güzel kavramının tanımı ve örnekler | |||
2 | Estetik ve güzel kavramının temel taşları sanat, sanatçı ve alıcı kavramlarının açılımı | |||
3 | Terminolojiye yönelik sanat ürünü, sanat eseri, sanat yapıtı kavramlarının örneklerle yorumlanması ve açıklanması. | |||
4 | Sanatın ve estetiğin psikolojik bakış yönünün açıklanması ve yorumlanması | |||
5 | Estetik yargı kavramının tanımlanması ve örnekler | |||
6 | Antik yunanın güzele ve sanata bakışlarının sanat eserleri ile birlikte tarihsel değerlendirilmesi | |||
7 | Güzeli sistematik olarak inceleyen ilk düşünür Platon’nun görüşleri | |||
8 | Sanatı sistematik olarak inceleyen ilk düşünür Aristo’nun görüşleri | |||
9 | Poesis, Mimesis ve Katharsis kavramlarının güzel ve sanatla ilişkilendirilmesi | |||
10 | Ara Sınav | |||
11 | Estetik ve güzel kavramlarının resim, heykel ve mimari v.b. sanatlarlla değerlendirilmesi | |||
12 | Kısaca Croce, Tein ve Lalo’nun kuramları ve günümüze etkileri. | |||
13 | Günümüz sanatının estetik açıdan yorumlanması ve öneriler | |||
14 | Genel değerlendirme ve eleştiri | |||
15 | ||||
16 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1455045 | Sanatta estetik ve güzele yönelik kavramları tanımlayabilir. |
2 | 1455046 | Çağlar boyu güzele yönelik düşünürlerin görüşlerini açıklayabilir. |
3 | 1455047 | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilir. |
4 | 1455048 | Günümüz sanatına yönelik estetik ve eleştirel bakış açısı kazanır. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 75825 | • Türk eğitim sisteminde sanat eğitiminin tarihsel gelişim süreci hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
2 | 75823 | • Özgün düşünme, üretme ve deneme ile bu bilgilerini yorumlayabilme kapasitelerini geliştirir. |
3 | 75827 | • Bilimsel araştırma, yöntem ve tekniklerine ilişkin olarak sağladığı donanımı, makale, sempozyum bildirisi, sergi bildirgesi, konferans, seminer, tez önerisi, tez vb. çalışmalarda yeterli ve etkin biçimde kullanır, bireysel bakış açısı ve yönelim doğrultusu oluşturma yetisini geliştirir. |
4 | 75821 | • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir bilim/sanat uzmanı olur. |
5 | 75829 | • Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilgiyi, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri bilgi ve deneyimiyle kurabilirler. |
6 | 75828 | • Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans öğrencileri, hem teori hem de uygulama planında sanatsal ve bilimsel bilgi, beceri ve tutuma ilişkin donanımlarını arttırarak bu kazanımlarını bilim uzmanlığı düzeyine taşıyabilirler. |
7 | 75824 | • Sanat eserleri ve görsel kültür üretimlerini bireysel, toplumsal, kültürel, ideolojik ve pedagojik perspektiflerden değerlendirebilme; Bir sanat eserini etik, estetik, bilimsel ve pragmatik açıdan çözümleyebilme; sanatsal, estetiksel, sanat tarihsel ve eleştirel mekanizmaları sanat eğitimsel süreçler içinde konumlandırabilme ve kullanabilme yetilerine sahip olur. |
8 | 75826 | • İletişim ve bilişim teknolojilerini tanır, alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
9 | 75830 | • Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilme, öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
10 | 75822 | • Sanatı bir iletişim ve etkileşim biçimi olarak kullanmada ve değerlendirmede bilim, sanat, kültür ve toplumsal içerikleri kullanır. |
11 | 75831 | • Çağdaş bilgi ve iletişim teknolojilerini alanı ve alanı ile ilgili diğer disipliner araştırma ve uygulamalarında bir motivasyon ve yönelim biçimi olarak kullanabilirler. |