Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BAH721 Kesme Çiçeklerin Hasat Sonrası Fizyolojileri 927003 1 1 8

Dersin Amacı

Diğer bahçe ürünlerinde olduğu gibi kesme çiçeklerde de hasat sonrası kayıplar yüksek oranlardadır. Kalitenin korunmasında etkili faktörler ele alınarak hasat sonrası uygulamalar incelenecektir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Fisun Gürsel ÇELİKEL

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kader, A. 2002. Postharvest Technology of Horticultural Crops. 535 p. #3311. UC Davis.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Kesme çiçeklerin hasat sonrası kayıpları, etkili faktörler, kayıpları önleme yolları, kalite ölçütleri ve kalitenin korunması, yaşlanma fizyolojisi, depolama, paketleme, taşıma, etilen ve kontrolü, sıcaklık ve solunum hızı, hasat sonrası uygulamalar, vazo ömrünün uzatılması.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 3 3
5 Derse Katılım 14 4 56
28 Makale Kritik Etme 3 12 36
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
49 Performans 6 6 36

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kesme çiçeklerin hasat sonrası kayıpları
2 Kesme çiçeklerin kalite ölçütleri ve kalitenin korunması
3 Kesme çiçeklerin hasat sonrası kalitesinde etkili hasat öncesi ve hasat sonrası faktörler
4 Kesme çiçeklerin hasat sonrası kalitesinde etkili hasat öncesi ve hasat sonrası faktörler
5 Kesme çiçeklerin yaşlanma fizyolojisi
6 Kesme çiçeklerin yaşlanma fizyolojisi
7 Kesme çiçeklerde sıcaklığın solunum hızı ve vazo ömrüne etkileri
8 Kesme çiçeklerde önsoğutma, depolama, paketleme, taşıma, etilen ve kontrolü, sıcaklık ve solunum hızı, hasat sonrası uygulamalar, vazo ömrünün uzatılması
9 Kesme çiçeklerde etilen ve kontrolü
10 Kesme çiçekler ve yeşilliklerde hasat sonrası uygulamalar ve vazo ömrünün uzatılması
11 Kesme çiçekler ve yeşilliklerde hasat sonrası uygulamalar ve vazo ömrünün uzatılması
12 Kesme çiçeklerin hasat sonrası teknolojileri üzerinde yapılan araştırma çalışmaları
13 Kesme çiçeklerin hasat sonrası teknolojileri üzerinde yapılan araştırma çalışmaları
14 Kesme çiçeklerin hasat sonrası teknolojileri üzerinde yapılan araştırma çalışmaları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1216430 Kesme çiçeklerin hasat sonrası kayıpları ve önleme yolları hakkında bilgi sahibi olur
2 1216435 Kesme çiçeklerin hasat sonrası teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
3 1216461 Kesme çiçeklerin hasat sonrası fizyolojileri hakkında bilgi sahibi olur
4 1216481 Kesme çiçeklerde hasat sonrası kalitenin korunması ve kalite kriterleri hakkında bilgi sahibi olur
5 1216499 Kesme çiçeklerde hasat sonrası kaliteyi etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66626 Bahçe Bitkileri Bölümü Doktora programının eğitim amacı; yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar eğitmektir.
2 66643 Bahçe Bitkileri Bölümü Doktora programının eğitim amacı; yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip olan, mühendislik alanındaki son gelişmeleri izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması yeteneğine sahip mezunlar eğitmektir.
3 66642 Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder.
4 66640 Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5 66641 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6 66638 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 66639 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
8 66635 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
9 66636 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
10 66637 Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
11 66632 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
12 66633 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
13 66634 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
14 66631 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
15 66630 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
16 66629 Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
17 66628 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
18 66627 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Çıktısı
1 4 5 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
2 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
3 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek