Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İFBE730 | Fen Eğitiminde İnformal Uygulamaların Önemi | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
5 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 8 | 56 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Eğitim nedir, formal ve informal eğitim | |||
2 | Örgün ve örgün olmayan eğitim, | |||
3 | Yaşam boyu öğrenme | |||
4 | İlk öğrenmeler ve çocuklukta öğrenme | |||
5 | Aile içi informal öğrenme ve uygulamalar, | |||
6 | Sosyal öğrenmeler ve arkadaşlık | |||
7 | Öğrenme için eğlenme ve dinlenme | |||
8 | Midterm exam | |||
9 | Hikayeler-efsaneler ve öğretici sorunlar | |||
10 | Sessiz ortamlar ve gözlemler | |||
11 | İnformal ve rastlantısal öğrenme | |||
12 | Mekansal ve sosyal öğrenme | |||
13 | İnformal uygulama örnekleri | |||
14 | İnformal uygulama örnekleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1441822 | Eğitim türlerini uygulamayı bilir |
2 | 1442223 | İnformal öğrenmenin önemini bilir ve uygular |
3 | 1420103 | informal öğrenme uygulamaları gerçekleştirir |
4 | 1404785 | Her ortamda eğitim ortamlarını tanımlar |
5 | 1426411 | Yaşam boyu öğrenmeyi önemser |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 75773 | Fen eğitimi alanındaki güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, detaylandırma ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
2 | 75774 | Fen eğitimi ile ilgili disiplinler arası bilgi transferini kavrama, analiz ve sentez yapabilme, elde ettiği bilgileri kullanarak yeni bilgilere ulaşabilme. |
3 | 75775 | Fen eğitimine yönelik, araştırma veya uygulama yöntemi geliştirebilme ya da bilinen bir yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, yeni bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
4 | 75783 | Uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışabilen kendi görüşlerini savunabilen ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. |
5 | 75782 | Fen eğitimi ile ilgili eğitsel sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak hayata geçirilebilir önerilerde bulunmak |
6 | 75781 | Fen eğitimindeki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri kullanarak yaşadığı toplumun bilim okur-yazarı olma sürecine katkıda bulunabilme. |
7 | 75780 | Alanındaki uzman yabancılarla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
8 | 75779 | Sosyal ilişkileri ve toplumsal olayları inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik önderlik etmek |
9 | 75776 | Fen eğitimine yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
10 | 75777 | Fen eğitimi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası düzeyde yayınlayarak alanındaki bilginin genişlemesine katkıda bulunmak |
11 | 75778 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |