Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BES703 Gelişmiş Egzersiz Fizyolojisi 927003 1 1 6

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; hücreyi ve kas hücresini tanıtmak, kas kasılması sürecini, kas fibril tiplerini ve egzersizin tipine göre ortaya çıkacak değişimleri anlamasını sağlamak, kasılma tiplerini ve egzersizle ilişkisini kavratmak, enerji üretim yollarını ve egzersizle bağlantısını kurabilmelerini, dolaşım, solunum, kan, sisteminin işleyişini tek ve düzenli egzersizdeki değişimlerini öğrenmesini sağlamak ve konu ile ilgili makalelerin incelenerek değerlendirilmesidir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Osman İMAMOĞLU

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Günay M, Cicioğlu İ. Spor Fizyolojisi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001 Ergen E. Egzersiz Fizyolojisi, Nobel Yayınevi, Ankara, 2002 Sönmez G.T. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, Ata Ofset Matbaacılık, Bolu, 2002 Akgün N. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi (1. ve 2. cilt), İzmir, 1994 Wilmore J.H, Costill D.L. Physiology of Sport and Exercise, Human Kinetics, USA, 1994 McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology, Lea&Febiger, USA, 1991 Türk ve yabancı bilimsel dergiler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Kas-iskelet sistemi ve egzersiz sırasındaki işlevi, enerji sistemleri ve egzersizle ilişkisi, dolaşım sistemi, solunum sistemi, kan ve egzersize bağlı değişimleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
17 Alan Çalışması 1 10 1
29 Bireysel Çalışma 3 10 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 1
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
3 Bütünleme Sınavı 1 2 2
17 Alan Çalışması 5 6 30
29 Bireysel Çalışma 5 6 30
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 6 42
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Egzersiz fizyolojisi 8_03_11_2010_Spor-fizyolojisine-giris-ve-sistemler.pdf
2 Egzersiz ve dolaşım sistemi I Egzersizfizyolojisi[1].ppt
3 Egzersiz ve dolaşım sistemi II KARDiOVASKÜLER SİSTEM.ppt
4 Egzersiz ve solunum sistemi DRES-1Solunum sistemi.ppt
5 Egzersiz ve solunum sistemi solunum sistemi fizyolojisi.ppt
6 Egzersiz ve endokrin sistem I HORMONLAR.ppt
7 Egzersiz ve endokrin sistem II ve kas çeşitleri.pptx
8 Ara sınav
9 Egzersiz ve bağışıklık sistemi KALP performans testleri.ppt
10 Antrenman Aerobik Güç Ölçüm Testleri -.ppt
11 Egzersizde asit baz dengesi EGZERSİZDE ENERJİ VE ENERJİ SİSTEMLERİ.ppt
12 Egzersiz ve kan DERS-3 KAN.ppt
13 Sürantrenman, yorgunluk ve toparlanma Enerji Sistemleri-1.ppt
14 Egzersiz reçetesi spor aktiviteleri sırasında ENERJİ kullanımı.ppt
15 Ergojenik yardımcılar ve doping sınirsitemiegzersiz.ppt
16 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1234773 Fizyolojik sistemlerin egzersize akut yanıtlarını bilmek.
2 1234774 Farklı sistemler arasındaki etkileşimleri kavramak.
3 1234775 Farklı koşullarda egzersize olan yanıtlardaki değişiklikleri açıklamak
4 1234776 Spor dalları ile fizyolojik değişiklikler arasındaki ilişkileri kavramak.
5 1234777 Farklı antrenmanların hangi fizyolojik sistemleri etkileyeceğini tartışabilmek
6 1234778 Egzersiz performansında etkili faktörlerin temellerini bilmek.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 67454 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
2 67455 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
3 67456 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
4 67457 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
5 67466 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
6 67459 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
7 67458 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
8 67460 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
9 67463 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
10 67462 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
11 67461 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
12 67465 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
13 67464 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 3 3 3 3 3 3 3 1 3 3 3 3 3
2 3 3 2 4 3 3 2 2 3 4 2 3 2
3 3 3 2 2 3 3 3 2 2 1 2 3 3
4 1 3 3 3 1 2 2 2 2 1 1 1 1
5 2 1 2 2 2 2 1 1 1 1 3 3 2
6 3 2 3 2 4 3 2 2 3 2 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek