Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
İMÖE606 Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı 927003 1 2 8

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilgi ve bilgisayar teknolojilerinin teknik ve pedagojik yönlerini keşfetmek ve literatürdeki ilgili kuramsal çerçeveleri incelemektir.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hershkowitz, R., Dreyfus, T., Ben-Zvi., Friedlander, A., Hadas, N., Resnick, T., Tabach, M. & Schwarz, B. (2002) Mathematics Curriculum Development for Computerized Environments: A Designer-Researcher-Teacher-Learner, in L. D. English (Ed) Handbook of International Research in Mathematics Education, pp. 657 – 694. Kaput, J. J. (1986) Information Technology and Mathematics: Opening New Representational Windows, Jnal of Mathematical Behavior, 5, 187 – 207. Kaput, J. J., Noss, R. & Hoyles, C. (2002) Developing New Notations for a Learnable Mathematics in the Computational Era Mariotti, M. A. (2002) The Influence of Technological Advances on Students’ Mathematics Learning Yerushalmy & Chazan(2002) Fluz in School Algebra: Curricular Change, Graphing Technology, and Research on Students Learn and Teacher Knowledge Alessandra Mariotti, M.A. (2001) Justifyıng And Proving In The Cabri EnvironmentInternational Journal of Computers for Mathematical Learning 6: 257–281. Pierce, R. & Stacey, S. (2004) A Framework For Monitoring Progress and Planning Teaching Towards The Effective Use Of Computer Algebra Systems. International Journal of Computers for Mathematical Learning 9: 59–93. Straesser, R. (2001) Cabri-Géomètre: Does Dynamic Geometry Software (Dgs) Change Geometry And Its Teaching And Learning? International Journal of Computers for Mathematical Learning 6: 319–333.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Matematik eğitimi literatüründe teknoloji ile öğrenme ve öğretme üzerine yapılmış çalışmalar aşağıdaki başlıklarda incelenecektir: Teknoloji destekli geometri CAS sistemleri Teknoloji ve çoklu temsiller Matematiksel kavramların teknoloji destekli öğrenilmesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 5 70
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 11 3 33
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 13 3 39
54 Ev Ödevi 2 2 4

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin açıklanması.
2 Matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanındaki temel literatür kaynaklarının (kitap ve dergi) tanıtılması
3 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
4 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
5 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
6 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
7 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
8 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
9 Arasınav
10 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
11 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
12 Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması Proje çalışmaları ile ilgili bireysel görüşmelerin yapılması ve geribildirimlerin verilmes
13 Proje çalışmaları ile ilgili bireysel görüşmelerin yapılması ve geribildirimlerin verilmesi
14 Proje çalışmaları ile ilgili bireysel görüşmelerin yapılması ve geribildirimlerin verilmesi
15 Final Sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
101891 1184728 Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında TPAB (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) kuramsal çerçevesini açıklar.
101892 1186355 Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında CAS (Bilgisayar Cebir Sistemleri) kullanımına dair kuramsal çerçevesini açıklar.
101893 1193324 Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında geometri ispatlarına dair kuramsal çerçeveleri açıklar.
101894 1203001 Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında çoklu temsiller kuramsal çerçevesini açıklar.
101895 1203226 Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kuramsal çerçevelerin isimlerini söyler.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama