Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
İSÖE627 Matematik Öğretiminde Problem Çözme Süreci 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Matematik öğretiminde problem çözme yaklaşımları ve sürecinin tanımlanması

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Matematik öğretiminde problem çözme ile ilgili yayınlanmış yerli ve yabancı makale ve tezler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Problem, problem türleri, problem çözme, problem çözme süreci, problem çözme sürecinin önemi, problem çözme becerileri, problem çözme yaklaşımları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 3 3
5 Derse Katılım 13 2 26
20 Rapor Hazırlama 13 5 65
21 Rapor Sunma 13 2 26
27 Makale Yazma 1 37 37
54 Ev Ödevi 13 2 26

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme nedir
2 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme nedir
3 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme süreçleri nelerdir
4 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme süreçlerinin önemi nelerdir
5 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme becerileri nasıl belirlenir
6 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme becerileri nasıl belirlenir
7 Farklı problem çözümleri nasıl değerlendirilir
8 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme yaklaşımları nelerdir
9 Ara sınav
10 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme yaklaşımları nelerdir
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Final sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1452643 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözmeyi tanımlayabilme
2 1452644 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme süreçlerini belirleyebilme
3 1452649 İlköğretim matematik öğretiminde problem çözme yaklaşımlarını tanımlayabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 75754 Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
2 75755 Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
3 75756 Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
4 75757 Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
5 75758 Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.