Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EBETZ Tez 927001 2 3 30

Dersin Amacı

Master tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Konuyla ilgili kitaplar ve makaleler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
48 Sözlü Sınav 1 100 1
39 Rapor Sunma 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
23 Proje Sunma 15 40 600
29 Bireysel Çalışma 15 10 150

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
2 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
3 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
4 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
5 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
6 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
7 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
8 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
9 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
10 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
11 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
12 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
13 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
14 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
15 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar
16 Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
105849 1217651 bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar
105850 1217652 bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir
105851 1217672 üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68022 Sınıf Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
2 68023 Sınıf Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
3 68024 Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
4 68025 Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
5 68026 Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.