Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İHİS709 | The Respiratory System | 927001 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | ||
1 | Ara Sınav | 50 | 1 | |
5 | Derse Katılım | 10 | 1 | |
29 | Bireysel Çalışma | 10 | 1 | |
34 | Okuma | 10 | 1 | |
49 | Performans | 20 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 60 | 1 | |
42 | Seminer | 20 | 1 | |
45 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 20 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
10 | Tartışma | 13 | 1 | 13 |
24 | Seminer | 2 | 2 | 4 |
29 | Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
34 | Okuma | 13 | 2 | 26 |
49 | Performans | 3 | 2 | 6 |
51 | Sözlü Sınav | 5 | 3 | 15 |
54 | Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Solunum sistemi embriyolojisine giriş | |||
2 | Larinksin gelişimi | |||
3 | Akciğerlerin gelişim evreleri | |||
4 | Solunum sisteminin genel hatları | |||
5 | Burun boşlukları ve paranazal sinuslar Nazofarinks | |||
6 | Larinks | |||
7 | Trakea | |||
8 | ara sınav | |||
9 | Bronş ağacının dağılımı ve histolojisi | |||
10 | Akciğerin histolojik yapısı | |||
11 | Akciğerin iletim ve respiratuvar kısımlarının hücreleri ve özellikleri | |||
12 | lab sınavı | |||
13 | Sürfaktanın üretimi ve önemi | |||
14 | Plevra | |||
15 | ||||
16 | final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1256282 | Öğrenciler, trakeadan alveole dek tüm hava yollarının duvar yapısını tanımlayabilmelidir. |
2 | 1256272 | Öğrenciler, solunum yolu mukozasını ve mukus işlevlerini açıklayabilmelidir. |
3 | 1256273 | Öğrenciler, solunum membranını oluşturan tabakalrı sıralayabilmelidir. |
4 | 1256274 | Alveol epitelini oluşturan hücre tiplerini ve fonksiyonlarını açıklayabilirler. |
5 | 1256276 | Trakeanın epitelinin özelliğini ve bu özelliğin getirdiği fonksiyonları tanımlayabilirler. |
6 | 1256275 | Öğrenciler, bronşiyol tiplerini, bronş ve bronşiyol ayırımı yapabilirler. |
7 | 1256277 | Öğrenciler terminal bronşiolleri tanımlarlar. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 67220 | Histolojik yapıları detaylı olarak anlatabilir, insan doku ve hücre yapı farklılıklarını sayabilir |
2 | 67206 | Hücre, doku ve organların embriyolojik kökenini sayabilir ve gelişimlerini anlatabilir |
3 | 67207 | Sağlık hizmetlerinde histoloji ve embriyoloji eğitimini gerçekleştirebilir. |
4 | 67208 | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp gerçekleştirebilir ve bir dergide yayınlayabilir |
5 | 67222 | Yardımlı üreme teknikleri konusunda temel bilgi düzeyine ulaşır |
6 | 67209 | Sağlık bilimlerinde histoloji ve embriyoloji ile bağlantılı laboratuvar çalışmalarını yapabilir |
7 | 67211 | İleri histoloji ve embriyoloji laboratuvar tekniklerini ve uygulamalarını yapabilir |
8 | 67212 | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp gerçekleştirebilir ve bir dergide yayınlayabilir |
9 | 67215 | Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir. |
10 | 67218 | Yabancı bir dil ile uluslar arası bilim toplantılarında sunum yapabilir |
11 | 67219 | Histoloji ve embriyoloji bilim alanında üst düzey yetkinliğe sahip olur |
12 | 67221 | Araştırma yada alt yapı projeleri hazırlayıp sunabilir |
13 | 67210 | Sağlık bilimlerinde histoloji ve embriyoloji ile bağlantılı laboratuvar çalışmalarında yetkin olur |
14 | 67214 | Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur |
15 | 67217 | Histoloji ve embriyoloji çalışma konularında özgün görüşünü savunabilir |
16 | 67213 | Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur |
17 | 67216 | Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser |