Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
VBH716 Su Hijyeni ve Muayene Metotları 927003 1 1 6

Dersin Amacı

Suyun kalite nitelikleri, toplanması ve muhafazası, suyun özellikleri, renk, bulanıklık, koku, tad, asitlik, alkalilik, kalsiyum karbonat, sertlik vb., mikrobiyal analizleri, biyolojik analizleri konularının öğretilmesi.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirer, A. 1995. Su Hijyeni. Ankara Üniversitesi, Veteriner Fakültesi, Besin Hijyeni ve Teknolojisi, Teksir. Lenore, S., Clesceri, WEF., Arnold, E.G., Andrew, D.E. 1998. Standard Methods for the examination of water and wastewater. Washington DC. Hazard characterization for pathogens in food and water : guidelines. – Geneva : World Health Organization, 2003. Guidelines for drinking-water quality, 2002. addendum ;Microbiological agents in drinking Benjamin, Mark M. 2002. Water chemistry 1st ed. – Boston, MAU. Hazard characterization for pathogens in food and water : guidelines. – Geneva : World Health Organization, 2003 Lenore S., Clesceri, WEF, Chair Arnold E. Greenberg, APHA Andrew D. Eaton, AWWA 1998. Standard methods for the examination of water and wastewater. Edited by. American Public Health Association, 20 th Edition,

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Dünya su varlığı, suyun fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik özellikleri ve sularda uygulanan muayene metotları hakında bilgi verilir. Ayrıca sularda renk, bulanıklık, pH, koku vb. ölçümleri ile suların mikrobiyolojik, kimyasal radyolojik ölçümlerinin yapılması ve su yönetmeliği hakkında ayrıntılı bilgi verilir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 40 1
5 Derse Katılım 14 10 1
6 Uygulama/Pratik 14 10 1
7 Laboratuvar 14 10 1
10 Tartışma 14 5 1
11 Soru-Yanıt 14 5 1
13 Deney 14 10 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 1
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 1 14
10 Tartışma 14 1 14
11 Soru-Yanıt 14 2 28
19 Beyin Fırtınası 14 2 28
29 Bireysel Çalışma 14 2 28
31 Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Suların kirlenme nedenleri
2 Sularda bulunabilen organik ve inorganik maddeler
3 Suların kendi kendini temizlemesi (otoepürasyon)
4 İçme ve kullanma sularının fiziksel özellikleri
5 İçme ve kullanma sularının kimyasal özellikleri
6 İçme ve kullanma sularında dezenfeksiyon
7 İçme ve kullanma sularından kaynaklanan halk sağlığı problemleri
8 Su kaynaklı bakteriyel hastalıklar
9 Sularda kimyasal kalıntılar
10 Su kaynakları
11 Suların fiziksel muayeneleri
12 Suların mikrobiyolojik muayenesi
13 Suların kimyasal muayenesi
14 Su ile ilgili mevzuatın incelenmesi
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1182265 Fiziksel özellikler
2 1164370 metaller
3 1175522 inorganik nonmetalik bileşenler
4 1176205 organik bileşenler
5 1178144 mikrobiyolojik muayene
6 1188140 biyolojik muayene

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 67325 Hayvansal gıdaların bileşimi, üretim teknolojileri ile konularında gerekli olan tüm teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve çiftlikten sofraya gıda güvenliği kavramını tanımlar.
2 67326 Gıda alanındaki güncel yasal düzenlemeleri bilir ve bunları uygular.
3 67327 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder, mesleki bilgilerini sürekli günceller.
4 67328 Hayvansal gıdaların analiz yöntemlerini öğrenir ve bu yöntemleri uygular.
5 67322 Besin Hijyeni ve Teknolojisi bilim alanı ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişimini destekleme yeteneği edinir.
6 67321 Gıda mikrobiyoloji, gıda kimyası ve diğer gıda analizleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
7 67324 Yaşam boyunca araştırma ve öğrenme bilinci geliştirme ve bilgilerini sürekli güncel tutabilme alışkanlığının elde edilmesibi sağlar.
9 67323 Gıda alanında bilimsel bir araştırma hazırlayabilme, sunabilme yeteneğine sahip olur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 9
Öğrenme Çıktısı
1 3
2 3 5
3 3 5
4 3 5
5 3 5
6 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek