Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SAUA100 Uzmanlık Alan Dersi 927001 2 4 0

Dersin Amacı

Öğrencilere çalışma konularıyla ilgili bilgi, görgü ve deneyimlerin aktarılması, tez çalışmasının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi yanında; öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini ve alanlarındaki güncel kaynakları izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırıldığı teorik bir derstir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Mesut ÇEVİK, Doç. Dr. Murat SELÇUK, Dr. Öğr. Üyesi Eser AKAL

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

• Dölerme ve Suni Tohumlama alanında Yüksek Lisans tez çalışmasına temel teşkil edecek, çalışmanın gerekliliğini ve hedefini ortaya koyacak ön inceleme ve araştırmaların yapılması, • Çalışılacak tez konusuyla ilgili yararlanılabilecek kaynaklar hakkında öğrenciye bilgi verilmesi, • Tez çalışmasının çerçevesi çizilerek bir çalışma programı oluşturulması, • Yürütülecek çalışmayla ilgili alternatif planların ortaya konulması, • Oluşturulan programa göre çalışmanın her aşamasında öğrenciye gerekli bilgi ve tecrübelerin aktarılması, • Tez çalışmasıyla ilgili öğrenciden düzenli bilgi alınarak oluşturulan programa uygun bir çalışma yürütülüp yürütülmediğinin denetlenmesi, • Tez çalışmasından elde edilen verilerin nasıl değerlendirileceği konusunda öğrenciye bilgi aktarılması, • Tez ve makale yazımının nasıl yapılacağı konusunda öğrenciye bilgi aktarılması.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
51 Sözlü Sınav 0 0 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
10 Tartışma 3 2 6
13 Deney 11 3 33
22 Proje Hazırlama 1 10 10
23 Proje Sunma 1 2 2
29 Bireysel Çalışma 12 11 132

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tez projesi nedir? Hangi bölümlerden oluşur?
2 Tez projesi nasıl yazılır?
3 İnternet ve kütüphanede literatür taraması
4 Literatür hangi bölümlerden oluşur? Nasıl okunur?
5 Literatürdeki sonuçlar nasıl değerlendirilir?
6 Benzer literatürlere nasıl ulaşılır?
7 Makale yazım kuralları nelerdir?
8 Arasınav
9 Tez projelerine destek birimleri ve kriterleri nelerdir?
10 Tez projesi nasıl planlanır?
11 Araştırmalarda materyal ve metodun belirlenmesi
12 Araştırmalarda sonuçların elde edilmesi ve değerlendirilmesi
13 Araştırmaların yayımlanması
14 Dergilere göre makale yazılması ve şartları
15 Makale düzeltme kuralları
16 Çalışmanın kongrelerde sunumu

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1219898 Çalışması ile ilgili literatür taraması gerçekleştirir
2 1219904 Çalışma için gerekli materyalini toplar
3 1219907 Materyali işler
4 1219908 Çalışmaların kaydını tutar
5 1219931 Elde edilen sonuçları yorumlayabilir ve tartışabilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 67381 Veteriner Dölerme ve Suni Tohumlama alanında yeterli bilimsel teorik ve uygulama prensibine sahip olan kendi başına bilimsel bir araştırma çalışması planlayıp yürütebilen, elde ettiği verileri bilimsel olarak yorumlayarak bir sonuca ulaşabilen bireyler yetiştirmektir.
2 67382 Yüksek Lisans düzeyinde bilgi ve beceri elde edilmesi.
3 67389 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
4 67390 Eğitimini tamamladığı programın kendisine sağladığı yetki ve sorumlulukların farkında olarak, mesleği icra etme bilincine sahip olma.
5 67387 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
6 67386 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
7 67385 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
8 67383 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
9 67388 İleri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
10 67384 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 4 5 4 4 4 5 4
2 3 5 5 3 3 5 3 4 4 5
3 3 3 4 4 4 4 3 4 4 5
4 4 3 3 4 4 4 4 5 4 5
5 4 4 2 4 3 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek