Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SKY608 | Sağlık Kurumlarında Etik | 927001 | 1 | 1 | 7 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
29 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
34 | Okuma | 14 | 3 | 42 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Etik kavramı, gelişimi ve ilişkili kavramlar | |||
2 | Mesleki Etik | |||
3 | Örgütsel Etik | |||
4 | Yönetsel Etik | |||
5 | Yönetimde Uyulması Beklenen Etik İlkeler | |||
6 | Yönetimde Etik Dışı Davranışlar | |||
7 | Etik Dışı Davranışların Ussallaştırılması ve Etik Karar Verme Süreci | |||
8 | VİZE SINAVI | |||
9 | Sağlık Yönetiminde Temel Etik İlkeler-I | |||
10 | Sağlık Yönetiminde Temel Etik İlkeler-II | |||
11 | Sağlık Yönetiminde Ortaya Çıkan Etik Sorunlar | |||
12 | Sağlık Kurumlarının ve Sağlık Personelinin Etik Sorumlulukları | |||
13 | Hasta-Hekim İlişkisinin Etik Çerçevede İncelenmesi | |||
14 | Hasta Hakları | |||
15 | Ülkemizde Hasta Hakları Mevzuatı | |||
16 | FİNAL SINAVI |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1255929 | Etiğin tanımını yapabilir ve etiği oluşturan unsurları listeleyebilir |
2 | 1255932 | Mesleksel etik tanımını yapabilir ve mesleksel etik ilkelerini sayabilir |
3 | 1255935 | Örgütsel etik tanımını yapabilir ve mesleksel etik ilkelerini sayabilir |
4 | 1255936 | Yönetsel etik tanımını yapabilir ve mesleksel etik ilkelerini sayabilir |
5 | 1255933 | sağlık kurumları yönetiminde etiğin yerini ve önemini açıklayabilir |
6 | 1255934 | Yönetimden uyulması beklenen etik davranışları sayabilir ve açıklayabilir |
7 | 1255937 | Hasta-sağlık çalışanı ilişkisinde etiğin yerini ve önemini açıklayabilir |
8 | 1255930 | Hasta hakları konusundaki ulusal ve uluslararası düzenlemeleri sayabilir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 67532 | sağlık politikaları konusunda bilgili, sağlık sektörünü çok iyi tanıyan, toplumun gereksinimlerini iyi analiz eden, sosyal sorumluluk bilinci ile sürekli gelişme hedefleyen, sağlık sektörünün değişik birimlerinde planlama yapabilecek, kaynakları verimli kullanacak, sağlık ve işletmecilik konusunda yetkin, hem kamuda hem özel sektörde başarılı olacak, uluslararası vizyona sahip profesyonel sağlık yöneticisi özelliği taşır. |
2 | 67533 | sağlık yönetimi ve organizasyonu, sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi, sağlık hizmetlerinin pazarlaması, sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ekonomisi, sosyal güvenlik ve sigortacılık, sağlık politikaları, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık mevzuatı konularında bilgi ve beceriye sahiptir |
3 | 67528 | Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve sorunları takip eder, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve mesleğine uygun bir şekilde uygular. |
4 | 67529 | Uzmanlık alanıyla ilgili araştırma ve deneysel çalışma becerisi kazanır, elde ettiği verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. |
5 | 67530 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilir; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilir ve iletişim kurabilme açısından en az bir yabancı dili orta düzeyde bilir. |
6 | 67523 | Alanı ile ilgili her türlü veriyi derler ve amaca yönelik olarak değerlendirerek yorumlar. |
7 | 67531 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. |
8 | 67524 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
9 | 67525 | Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki kurarak ekip üyesi olarak çözüme katkıda bulunur. |
10 | 67526 | Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur, ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. |
11 | 67527 | Alanında ve alanının ilişkili olduğu konularda mevzuatı bilir. |