Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
YDİ101 İngilizce I 927003 2 3 2

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Lecturer

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

English in Mind Student's Book 1 English in Mind Workbook 1

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Present Simple, Present Continuous Tense ; Present Simple vs Present Continuous; Past Simple Tense, Time Expressions in these tenses, Countable and uncountable nouns, Vocabulary on jobs, food and drink

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 3 42
29 Bireysel Çalışma 1 6 6

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Welcome Section ( Greetings and Introduction, The Verb "be", Possessive Adjectives, There is/There are, Rooms and furniture)
2 Welcome Section (Prepositions of Place, Have/has got, Colurs,Adverbs of Frequency, Object Pronouns, Can/can't for ability, Clothes, Money and Prices)
3 Present Simple (positive and negative; questions and short answers); Vocabulary :Hobbies and Interest
4 Reading :An Unusual Hobby Like+ing ( Speaking using this pattern)
5 Present Continuous Tense ; Present Simple vs Present Continuous; Time Expressions in these two tenses
6 Vocabulary exercises on Housework; Speaking about housework, Reading : Let's Give him a Hand
7 Past Simple "be" and regular verbs(positive and negative); Was/were born ; Reading: Erin Brockovich)
8 Studying on Multi-word verbs and Memory words; Reading :Remembering Heroes
9 Past Simple Tense(regular and irregular verbs;questions and short answers); Reading : The Ping Pong Friendship that changed the world
10 MID-TERM WEEK
11 Vocabulary on Past time Expressions and on Sports ; Speaking on Past Events and happenings
12 Reading : What does "Success" mean? ; Have to/ don't have to; Speaking on the things we have/don't have to do at home
13 Vocabulary : Jobs ; Work and Money Reading : Following A Dream
14 Countable and uncountable nouns ; a/an, some and any, much and many Reading : A Long and Healty Life, Vocabulary on Food and DrinkSpeaking on Ordering a MealCheck your Progress

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1245251 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur.
2 1245252 Kısa net iletileri kavrayabilir.
3 1245248 Kısa, günlük metinleri kavrayabilir.
4 1245249 Basit, günlük sohbetlere katılabilir.
5 1245250 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşabilir.
6 1245253 Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63211 Fizik, kimya, biyoloji, Astronomi ve jeoloji ile matematik bilgilerini fen bilgisi eğitimine günlük yaşamda kullanmayı sağlayabilecek şekilde uygulama becerisi.
2 63212 Fen bilimleri ile ilgili sorunları tanımlama, çözme ve fen bilgisi eğitimine uygulayabilme becerisi.
3 63213 Fen eğitiminin bilgi kullanımındaki önemini kavrayarak, sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilecek şekilde alternatif düşünebilme becerisi.
4 63214 Fen Bilimleri ile ilgili veri toplama, verileri analiz etme, deney tasarlama ve yapma, sonuçları yorumlama ve tüm bunları eğitim alanına uygulama becerisi.
5 63215 Fen eğitimi için gerekli teknik ve teknolojileri kullanabilme, alanla ilgili materyal geliştirme ve bunları kullanabilme becerisi.
6 63216 Eğitim çalışmalarında alan içi ve disiplinler arası ekip çalışması oluşturma, çalışma ve fen bilgilerini kullanabilme becerisi.
7 63217 Eğitim çalışmalarında bağımsız çalışma, sorumluluk alma, yetki kullanma ve yaratıcılık becerisi.
8 63218 Mesleki ve eğitim alanında sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
9 63219 Standardizasyon ve Kalite konularında yeterli donanıma sahip olma yeterliliklerini kazanırlar.
10 63220 İlköğretim 2. Kademe öğrencilerinin Psikolojik ve pedagojik çerçevede gelişim ve öğrenme özelliklerini bilme becerisi.
11 63221 Fen bilimlerinin gereği olan laboratuarların oluşturulması, laboratuar malzemelerin tanınması ve deneysel olarak kullanılabilmesi becerisi.
12 63222 Küreselleşmeye Paralel olarak Eğitimin Toplumsal yapıyı Özellikle Sağlık Güvenlik ve çevre sorunları açısından etkilediğini bilerek yeterli ve yarışabilir düzeyde bir eğitim verilmesi
13 63223 Yaşam boyu öğrenme,bilimsel bilgiyi ve bilginin doğasını önemseme davranışını kazandırma
14 63224 Bilimsel etik konusunda sorumluluk anlayışı kazandırma
15 63225 Ulusal ve Uluslar arası sorunlar konusunda bilgi sahibi olma, çözüm üretebilme becerisi
16 63226 Sağlıklı yaşam, beslenme ve ilkyardım konularında bilgi sahibi olma ve gerekli önlemleri alarak günlük yaşamda uygulayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 1 2 1 1 3 2 1 2 1 1 1 2 2 1 1 1
2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
4 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
5 1 1 2 3 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
6 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek