Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
FMA752 Nümerik Analiz II 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Fonksiyon yaklaştırımı için interpolasyon ve interpolasyon dışı yöntemlerin öğretilmesi.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof.Dr.Hüseyin DEMİR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1-I.Jacques,C.Judd,1987, Numerical Analysis,Capman and Hall,New York 2-G.D.Smith,1978, Numerical Solution of Partial Differential Equations-Finite Difference Method,Oxford University Press. 3-G.Amirali,H.Duru,Nümerik Analiz,Pegem Yayıncılık

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Polinom İnterpolasyonunun nedenleri, Weierstrass Teorisi, Polinom İnterpolasyonunun Vandermonde Matrisleri ile İncelenmesi ve Teklik Teoremi, Lagrange İnterpolasyonu ve Hata Terimi, Bölünen Farklar İnterpolasyonu ve Hata Terimi, Aitken Algoritması ve Neville Yöntemi, Oskülatör Polinomları, Taylor ve Hermite Polinomları, Splayn İnterpolasyonları, Rasyonel İnterpolasyon ve Rasyonel Yaklaştırım Yöntemleri, Trigonometrik İnterpolasyon ve Trigonometrik Polinom Yaklaştırımı, Fonksiyon Yaklaştırımı, Üniform yaklaştırım,

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 3 3
5 Derse Katılım 14 7 98
8 Rehberli Problem Çözümü 14 6 84

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Polinom interpolasyonunun nedenleri
2 Weierstrass teorisi
3 Polinom interpolasyonunun Vandermonde matrisleri ile incelenmesi ve teklik teoremi
4 Lagrange interpolasyonu
5 Lagrange interpolasyonu hata terimi
6 Bölünen farklar interpolasyonu ve hata terimi
7 Aitken algoritması ve Neville yöntemi
8 Oskülatör polinomları
9 Taylor ve Hermite polinomları
10 Spline interpolasyonları
11 Rasyonel interpolasyon ve rasyonel yaklaştırım yöntemleri
12 Trigonometrik interpolasyon ve trigonometrik polinom yaklaştırımı
13 Fonksiyon yaklaştırımı
14 Üniform yaklaştırım

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1244823 Polinom İnterpolasyonunun nedenleri, Weierstrass Teorisi, Polinom İnterpolasyonunun Vandermonde Matrisleri ile İncelenmesi ve Teklik Teoremi, Lagrange İnterpolasyonu ve Hata Terimi, Bölünen Farklar İnterpolasyonu ve Hata Terimi, Aitken Algoritması ve Neville Yöntemi, Oskülatör Polinomları, Taylor ve Hermite Polinomları, Splayn İnterpolasyonları, Rasyonel İnterpolasyon ve Rasyonel Yaklaştırım Yöntemleri, Trigonometrik İnterpolasyon ve Trigonometrik Polinom Yaklaştırımı, Fonksiyon Yaklaştırımı, Üniform yaklaştırım,

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66418 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme.
2 66420 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
3 66424 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme.
4 66425 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme.
5 66426 Çalışma hayatında etik sorumlulukların gereklerini yerine getirebilme.
6 66427 Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme.
7 66428 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
8 66422 Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
9 66423 Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
10 66417 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
11 66419 Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
12 66430 Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
13 66429 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
14 66421 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili geliştirebilme.
15 66416 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Çıktısı
1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek