Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TAR636 Latin Dili ve Kültürü 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Latin dili gramerinin öğrenilmesi

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Özlem GENÇ

Ön Koşul Dersleri

Latin Dili ve Kültürüne Giriş

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Frederick M. Wheelock, Wheelock`s Latin Cambridge Latin Course Maurice Balme, James Morwood, Oxford Latin Course Erdal Alova, Latince-Türkçe Sözlük Latince İlk Bin Sözcük

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Latin dili gramer yapısı

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
5 Derse Katılım 8 10 80
10 Tartışma 5 8 40
11 Soru-Yanıt 5 8 40
29 Bireysel Çalışma 1 7 7
48 Sözlü Sınav 2 10 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pasif yapı 1.pdf
2 Pasif yapı 1.pdf
3 Dilek ve emir kipleri 2.pdf
2-2.pdf
4 Zaman uyumu http://dcc.dickinson.edu/grammar/latin/sequence-tenses
5 İsmin halleri 6.pdf
6 İsmin halleri 6.pdf
7 Cum`lu cümleler 7.pdf
8 Volo, malo, nolo fiilleri 8.pdf
9 Ara sınav
10 Deponent fiiller 10.pdf
11 Fio, eo fiilleri http://dcc.dickinson.edu/grammar/latin/irregular-verbs-f%C4%AB%C5%8D
http://dcc.dickinson.edu/grammar/latin/irregular-verbs-d%C5%8D-e%C5%8D-and-ade%C5%8D
12 Gerund, gerundive 12.pdf
13 Korku cümleleri, -ne, num, nonne 13.pdf
14 Final sınavı
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1239974 Latin dilinin gramer özelliklerini tarif edebilme
2 1239975 Pasif yapıyı tercüme edebilme
3 1239976 İsmin hallerini yorumlayabilme
4 1239977 İsim fiil ve sıfat fill yapılarını kavrayabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 67579 Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek
2 68568 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
3 67580 Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir
4 67584 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma.
5 67581 Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yrütebilir
6 67583 Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi
7 67582 İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir.
8 68569 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.
9 68570 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 3
2 4
3 4
4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek